تحصیل در رومانی

آیا تا به حال به تحصیل در کشوری به جز کشور خودتان اندیشیده‌اید؟ یا شرایط تحصیل و چگونگی تحصیل در اقصی نقاط جهان را مورد سنجش قرار داده‌اید؟ رومانی یکی از کشورهایی است که می‌تواند گزینه مناسبی جهت تحصیل و حتی گذران زندگی محسوب شود. لذا ما اینجا هستیم که به شما در رابطه با تحصیل در رومانی توضیحاتی بدهیم و شرایط تحصیل در این کشور را بررسی کنیم. معمولا اکثریت مردم از اینکه تحصیلات عالیه از دانشگاه‌های مطرح جهان داشته باشند، لذت می‌برند و اعتقاد دارند که تحصیل در کشورهای برتر جهان می‌تواند به عنوان یک سکوی پرتاپ تلقی شود. بنابراین اگر مایل به کسب آگاهی در مورد تحصیل در رومانی هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان تحصیل در رومانی با ما در تماس باشید!

تلفن تماس : ۰۷۱۳۲۳۱۷۴۴۰ _ ۰۹۱۷۴۲۴۳۰۴۲ _ 09172755767

واتس آپ : ۰۹۱۷۴۲۴۳۰۴۲ - 09172755767

تلگرام : https://t.me/exirapply

اینستاگرام : exir_apply و iranian_china

معرفی کشور رومانی

رومانی یا به عبارتی Romania تلفیقی از رویا، تفریح و رفاه است. کشور رومانی به لحاظ امکانات فوق‌العاده و رفاه عالی به همراه سطح بالای زندگی یکی از گزینه‌های پرطرفدار جهت زندگی و گردشگری است. قلمرو امپراتوری روم معنای عبارت رومانس است که واژه رومانی الهام گرفته شده از آن است. این کشور در جنوب شرقی قاره اروپا واقع است و بخارست پایتخت آن می‌باشد. از مهم‌ترین مشخصه‌های کشور رومانی قیمت پایین و هزینه‌های کم آن نسبت به سایر مناطق اروپایی است. هزینه‌های تفریح، آموزش، حمل و نقل، درمان، مواد غذایی، مکان و..‌ در رومانی واقعا مقرون به صرفه است و به جرأت می‌توان گفت که دلیل اصلی بسیاری از مهاجران برای مهاجرت به این کشور، فاکتور مهم هزینه‌های مناسب و پایین است. نرخ رشد جمعیت در کشور رومانی رو به پایین بوده است، اما متقابلا میزان امید به زندگی در این کشور روز‌به‌روز در حال افزایش است. امید به زندگی برای آقایان حدود 68 درصد است و برای خانم‌ها 75 درصد تعریف می‌شود. افراد مقیم در این کشور متشکل هستند از: 90 درصد رومانی با نژاد رومانیایی،ایرانی و مجاری.

شرایط تحصیل در رومانی با توجه به هزینه‌های پایین آموزش و رفاه اجتماعی، فرهنگی و همچنین سطح بالای نشاط و روحیه در این کشور بسیار مناسب است. درست است که هزینه‌های زندگی تنها رکن اساسی برای زندگی نیست و دانشگاه‌ها و نوع آموزش نیز جزء مهمی از شرایط تحصیل به حساب می‌آیند. اما قطعا در وهله اول حائز اهمیت‌ترین مشخصه برای تحصیل در یک کشور، راحت زیستن است. چرا که شما در قدم اول باید خود را با محیط و فضای زندگی وقف بدهید و در صورت برقراری آرامش و رفاه زندگی در مرحله بعد به اصول مربوط به آموزش بپردازید.

از آنجایی که بسیاری از افراد به دنبال تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در رومانی هستند، لازم است که در ادامه به شرح و معرفی 4 دانشگاه برتر کشور رومانی و چه بسا 4 دانشگاه برتر جهان بپردازیم.

دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا

دانشگاه پزشکی در رومانی

carol davila university of medicine and pharmacy

قدیمی‌ترین دانشگاه پزشکی در رومانی دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا است که با عنوان دانشکده ملی پزشکی و داروسازی در سال 1857 توسط پزشک فرانسوی کارول داویلا در بخارست تاسیس شد. انقلاب مالی و علمی دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا در سال 1989 انجام شد و این دانشگاه به استقلال علمی و مالی رسید یا به عبارتی دولتی و سراسری شد. دانشگاه کارول داویلا یا دانشگاه پزشکی بخارست عناوین دیگری هستند که به این دانشگاه نسبت داده می‌شوند. این دانشگاه برای افرادی که به دنبال تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در رومانی هستند، مناسب است. چرا که دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا یکی از برترین و مطرح‌ترین دانشگاه‌های پزشکی با بیش از 2.865 کارمند، 4.800 دانشجو و 1.654 استاد است. دانشجویان رشته‌های پزشکی در این دانشگاه قادر هستند به زبان انگلیسی یا رومانیایی تحصیل کنند. معمولا دانشجویان ترجیح می‌دهند که طی یک دوره یک ساله زبان رومانی را آموزش ببینند و سپس مشغول به تحصیل شوند. البته که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا نیز وجود دارد اما برای زندگی و اشتغال شرایط بالطبع برای یک فرد مسلط به زبان رومانی بهتر است. کیفیت آموزش، تجهیزات آموزشی مدرن، شهریه مناسب و معقول به همراه هزینه‌های زندگی دلایلی هستند که سالانه صدها دانشجوی بین‌المللی را برای شرکت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های پزشکی و پیرا پزشکی جذب می‌کنند. امکانات بیش از 20 بیمارستان بالینی در اختیار این دانشگاه است.

دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا مشمول دانشکده‌های زیر است:

  • دانشکده پزشکی

طول دوره پزشکی: 6 ساله

زبان تحصیل: انگلیسی /رومانیایی

 

  • دانشکده داروسازی

طول دوره تحصیل: 5 ساله

زبان تحصیل:رومانیایی

 

  • دانشکده دندانپزشکی

طول دوره تحصیل: 6 ساله

زبان تحصیل: رومانیایی

 

  • دانشکده مامایی

طول دوره تحصیل: 4 ساله

زبان تحصیل: رومانیایی

 

  • دانشکده پرستاری

طول دوره تحصیل: 4 ساله

زبان تحصیل: رومانیایی

دروس پزشکی دانشگاه کارول داویلا رومانی

ژنتیک / پاتوفیزیولوژی و ایمونولوژی / پزشکی داخلی و معده / پزشکی داخلی و نورولوژی/ تخصص پزشکی و بازیابی ظرفیت کار / پزشکی داخلی و روماتولوژی / قلب و عروق / آلرژی شناسی/ عمل مراقبت از جراحی / عصب شناسی، بازیابی کودکان روانگردان / پزشکی خانواده / بهبود، تربیت بدنی، بالنولوژی / غدد درون ریز / بیوشیمی / انفورماتیک پزشکی و آمار زیستی / تاریخچه پزشکی / پزشکی قانونی و بیولوژیک / بازاریابی و فناوری پزشکی / جراحی قفسه سینه / جراحی قلب و عروق / پوست / پوست، آلرژی شناسی و انکولوژیک / بهداشت عمومی و مدیریت / بهداشت و بوم شناسی پزشکی / سالمندان و ژئولوژی / دیابت، تغذیه و بیماریهای متابولیک / پنوموفیزیولوژی / بیهوشی و درمان فشرده / جراحی مغز و اعصاب / عمل جراحی / جراحی عمومی و مری / فارماکولوژی، سم شناسی و روانشناسی بالینی / اورولوژی / نورولوژی/ جراحی ارولوژی / ایمونولوژی پیوند / ارتوپدی / ارتوپدی و آسیب شناسی / جراحی پلاستیک و ترمیمی / مغز و اعصاب و کودکان / جراحی پلاستیک، جراحی ترمیمی کودکان / طب کار / مغز و اعصاب کودکان / روانپزشکی/ روانپزشکی کودک و نوجوان / بیماری‌های عفونی و گرمسیری/ ويروس شناسی / همه گیر شناسی / میکروبیولوژی / انگل شناسی / خون شناسی / زنان و زایمان / O.R.L./ اطفال / چشم پزشکی / رادیولوژی، تصویربرداری پزشکی، پزشکی هسته‌‌ای / رادیوتراپی و انکولوژی / بیوفیزیک/ پزشکی سلولی و مولکولی/ آناتومی / فارماکولوژی و داروسازی / آناتومی پاتولوژیک / روانپزشکی

به صورت کلی دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا برای تحصیل در رومانی در حیطه‌های مختلف پزشکی اعم از پزشکی عمومی، داروسازی، دندانپزشکی، مامایی، بالینی، زیبایی و جراحی بسیار مجرب و کارآمد است.البته توجه داشته باشید که در حال حاضر رشته دندانپزشکی در دانشگاه کارول داویلا تنها به زبان رومانیایی ارائه می شود. مهاجرت تحصیلی به منظور تحصیل در این دانشگاه می‌تواند به شما در به حقیقت پیوستن رویای پزشکی کمک کند. از سوی دیگر مدرک تحصیلی دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا بسیار معتبر است و در دنیای کار شما را به عنوان یک فرد حاذق در رشته تحصیلی مربوطه معرفی می‌کند؛ چرا که نوع آموزش و نحوه یادگیری دروس در این دانشگاه بسیار ریشه‌ای و علمی است.مدارک پزشکی این دانشگاه در سراسر اروپا، انگلستان، خاورمیانه، ایالات متحده آمریکا و بسیاری از نقاط دیگر جهان به رسمیت شناخته شده است.

دانشگاه پزشکی و داروسازی گرگوری تی پوپا

دانشگاه کارول داویلا

Grigore T.Popa university of medicine and pharmacy

دانشگاه پزشکی و داروسازی گر. ت. پوپا از جمله دانشگاه‌های قدیمی و سنتی کشور رومانی است که در سال 1897 تاسیس شده است. در ابتدای تاسیس این دانشگاه تنها در حیطه پزشکی فعالیت داشته است و در سال 1948 با دو دانشگاه دیگر ادقام شده است و در زمینه‌های داروسازی و دندانپزشکی نیز شروع به فعالیت کرده است. البته در سال 1991 دانشگاه پزشکی و داروسازی گرگوری تی پوپا به عنوان یک موسسه تحقیقاتی و آموزشی پیشرفته شناخته شد. این دانشگاه به لحاظ مکانی دارای دو پردیس است. پردیس اصلی این دانشگاه در شهر لاسی که دومین شهر بزرگ رومانی است، قرار دارد و پردیس دوم نیز در بوتوسانی واقع شده است که با وسیله نقلیه دو ساعت با لاسی فاصله دارد.

کل رشته‌های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و مهندسی پزشکی در دانشگاه گرگوری تی پوپا مورد آموزش قرار می‌گیرند و به همین جهت اکثر افرادی که می‌خواهند در رومانی به ادامه تحصیل بپردازند می‌توانند به دانشگاه گرگوری تی پوپا به دید مثبت بنگرند. پزشکی عمومی، رژیم درمانی و تغذیه، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، مدیریت خدمات بهداشتی، ایمپلنت و روش‌های تشخیص و درمان در دندانپزشکی به وسیله مدل غیر تهاجمی از دیگر شاخه‌ها و رشته‌های مورد تدریس در دانشگاه گرگوری تی پوپا رومانی هستند. دانشگاه پزشکی و داروسازی گرگوری تی پوپا دارای چهار دانشکده متفاوت است که هر کدام از رشته‌ها با توجه به دسته بندی که در آن قرار دارند، مختص یک دانشکده مجزا هستند. دوره‌هایی در دانشگاه پزشکی و داروسازی گرگوری تی پوپا وجود دارد که به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی جدا از زبان رومانی تدریس می‌شوند، لذا جهت شرکت در این دوره‌ها، تسلط به زبان انگلیسی و فرانسه در حد ارائه مدرک موثق لازم است. تحصیل در رشته های پزشکی،دندانپزشکی و داروسازی به انگلیسی در این دانشگاه امکانپذیر می باشد و هیچ آزمون ورودی ندارد.

با در نظر گرفتن شرایط زندگی راحت برای تحصیل در رومانی، هزینه‌ها و مدرک معتبر دانشگاه گرگوری تی پوپا، می‌توان به این نتیجه رسید که شرایط بورسیه یا اخذ ویزای تحصیلی برای این دانشگاه هرچقدر هم که مشکل باشد، ارزش دارد. البته تنها سابقه درخشان تحصیلی و تسلط به سه زبان اصلی ذکر شده برای تحصیل در این دانشگاه در وهله اول کفایت می‌کند.

دانشگاه پزشکی و داروسازی ایولیو هاتیگانو رومانی

دانشگاه گریگور تی

universitatea de medicine si farmacie luliu Hatieganu cluj napoca

در کلوژ ناپوکای رومانی، دانشگاه Iuliu Hatieganu Cluj-Napoca به عنوان قدیمی‌ترین موسسه آموزش پزشکی در ترانسیلوانیا به حساب می‌آید. دانشگاه ایولیو هاتیگانو به دنبال دانشکده پزشکی بنا شده و فعالیت جدی خود را از سال 1919 شروع کرده است. دانشگاه ایولیو هاتیگانو رومانی در رتبه بندی سیستم QS، رتبه 351-400 را از آن خود کرده است.

پرستاری، مامایی، داروسازی، آزمایشگاه بالینی، رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی، دندانپزشکی، بهداشت دهان و دندان، تغذیه و رژیم غذایی، جراحی، ژنتیک و … از جمله رشته‌هایی هستند که در این دانشگاه تدریس می‌شوند. دانشگاه Iuliu Hatieganu Cluj-Napoca دانشکده‌های بسیاری دارد و تقریبا تمامی رشته‌ها و دوره‌های پزشکی و پیرا پزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهد. مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در خصوص اکثریت رشته‌ها ارائه می‌شوند. از جمله رشته‌های مرتبط با پزشکی که در این دانشگاه وجود دارند، می‌توان به عناوین زیر اشاره کرد:

علوم ریخت شناسی / علوم عملکردی / علوم مولکولی / پزشکی عمومی / تخصص‌های پزشکی / پزشکی داخلی/ تخصص‌های جراحی / عمل جراحی / مادر و کودک / علوم اعصاب/ آموزش پزشکی / انکولوژی.

رشته‌های مرتبط با دندانپزشکی:

جراحی فک و صورت / رادیولوژی/ دندان شناسی محافظه کار / توانبخشی دهانی / پروتز و مواد دندانی.

رشته‌های مرتبط با داروسازی:

علوم بنیادی با جهت دارویی / زیست شناسی و محصولات طبیعی / اقدام و تجزیه و تحلیل پزشکی / تهیه و قانونگذاری دارو.

از آنجایی که رشته پزشکی به عنوان یکی از مطرح‌ترین‌ها در عرصه تحصیلات شناخته می‌شود و همیشه علاقمندان زیادی داشته است، دانشگاه Iuliu Hatieganu Cluj-Napoca رومانی برای تحصیل در رومانی که در سطح بین‌الملل در حال آموزش تدریس است، شرایط بسیار خوبی را برای تحصیل فراهم می‌آورد و گزینه مناسبی است.

توجه داشته باشید امکان تحصیل در رشته های پزشکی،دندانپزشکی و داروسازی به زبان انگلیسی در این دانشگاه فراهم است و میانگین شهریه 7500 یورو می باشد.

طول دوره تحصیل در رشتته های پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه 6 ساله و داروسازی 5 ساله می باشد.

دانشگاه پزشکی و داروسازی ویکتور بیبز، تیمیشوآرا

دانشگاه ایولیو

victor babes university of medicine & pharmacy,Timisoara

سیستم آموزشی رومانی در تمام حیطه‌ها و رشته‌های تحصیلی در سطح بین‌الملل شناخته شده است و تقریبا تمام مهاجران و دریافت کنندگان بورسیه یا ويزای تحصیلی، رومانی را به عنوان یکی از گزینه‌های عالی و مطلوب خود در نظر می‌گیرند. دانشگاه پزشکی و داروسازی ویکتور بیبز، تیمیشوآرا یکی از دانشگاه‌های برتر رومانی است که نسبت به آموزش عالی، شهریه مقرون به صرفه‌ای را در نظر دارد. این دانشگاه در تاریخ 30 دسامبر 1944 یعنی زمان پادشاه مایکل اول رومانی تأسیس شد. این دانشگاه به عنوان یک موسسه آموزش عالی شناخته شده است که در منطقه شهری تیمیس واقع است. این دانشگاه دارای سه دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است. دانشکده پزشکی: پزشکی، پرستارای،  فیزیوتراپی و بهبودی، تغذیه و رژیم غذایی، رادیولوژی و تصویربرداری.

دانشکده  دندانپزشکی: دندانپزشکی، تکنیک دندانپزشکی به همراه ثبت نام پرستاران در دندانپزشکی.

دانشکده داروسازی: داروسازی، دستیاران داروسازی.

رشته‌های در حال ارائه در دانشگاه پزشکی و داروسازی ویکتور بیبز، تیمیشوآرا

لیسانس پزشکی: به مدت 6 سال، حضور تمام وقت

لیسانس پرستاری یا پرستاران ثبت نام شده: به مدت 4 سال، حضور تمام وقت

لیسانس پرستاری برای تصویربرداری و رادیولوژی: به مدت 3 سال، حضور تمام وقت

لیسانس پرستاری بالینی، فیزیوتراپی و بهبودی: به مدت 3 سال، حضور تمام وقت

لیسانس پرستاری برای تغذیه و رژیم غذایی: به مدت 3 سال، حضور تمام وقت

توجه داشته باشد،برای پذیرش در این دانشگاه باید 2 آزمون  آنلاین را که در ابتدای شهریور برگزار می شود با موفقیت پشت سر بگذارید:

1)آزمون 50 سوالی زیست شناسی
2)آزمون چند گزینه ای زبان انگلیسی
در عرض 2 روز، نتایج آزمون در دسترس خواهد بود.

هزینه های تحصیل و زندگی در رومانی

 

ویرایش

شهریه دانشگاه

6000 الی 7500 یورو سالیانه

رفت و آمد

15 یورو ماهیانه

خورد و خوراک

150 یورو ماهیانه

اجاره منزل

200 الی 500 یورو ماهیانه

آب،برق و ….

50 الی 150 یورو

خوابگاه

200 الی 600 یورو ماهیانه

 

سوالات متداول

1 ) آیا دانشگاه های رومانی امتحان ورودی دارند؟

اکثر دانشگاه های رومانی آزمون ورودی ندارند،اما برخی از دانشگاه ها نیازمند مدرک زبان هستند و درصورتی که شما مدرک زبان نداشته باشید،می بایست در یک آزمون زبان شرکت کنید.

2 ) آیا دوره کالج جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی اجباری می باشد؟

خیر، دوره کالج اجباری نمی باشد اما جهت رفاه زندگی پیشنهاد می شود دوره کالج را شرکت کنید مخصوصا در خصوص متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان رومانیایی را دارند.

با توجه به هرآنچه که از شرایط تحصیل در رومانی و زندگی به همراه دانشگاه‌های کشور رومانی گفته شد، اکنون می‌توان به این نتیجه رسید که کشور رومانی جهت پیشرفت و طی کردن عرصه‌های پر از موفقیت علمی بسیار مطلوب است و تحصیل در دانشگاه‌های آن می‌تواند به عنوان یک چالش بزرگ برای زندگی اشخاص به حساب بی‌آید.