تحصیل در مجارستان از صفر تا صد

بسیاری از افراد با سودای ادامه تحصیل در کشورهای خارجی زندگی خود را به سر می برند و تمام تلاششان را در این مسیر جهت دستیابی به موفقیت تحصیلی به کار می برند.

بدیهی است که در جامعه امروزی، علم اندوزی و تحصیل در خارج از کشور، دغدغه بسیاری از اقشار است.

از همین رو تیم ما قصد دارد تا در مقاله حاضر به بیان شرایط و چگونگی تحصیل در مجارستان که مقصد بسیاری از جویندگان دانش می باشد، بپردازد.

توصیه می کنیم که چنانچه شما نیز به دنبال یک شرایط عالی برای تحصیل در کشورهای خارجی و اروپایی هستید، مطالب ذیل را از دست ندهید.

جهت دریافت مشاوره رایگان تحصیل در مجارستان با ما در تماس باشید!

تلفن تماس : ۰۷۱۳۲۳۱۷۴۴۰ _ ۰۹۱۷۴۲۴۳۰۴۲ _ 09172755767

واتس آپ : ۰۹۱۷۴۲۴۳۰۴۲ - 09172755767

تلگرام : https://t.me/exirapply

اینستاگرام : exir_apply و iranian_china

مزایای تحصیل در مجارستان

مجارستان کشوری نسبتاً کوچک با جمعیت 10 میلیون نفری است که دارای هفت همسایه یکی از قدیمی ترین کشور های اروپایی با بیش از 1100 سال تاریخ است. به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا و در تقاطع شرق و غرب، مکان بسیار قابل دسترس و پایگاهی ایده آل برای کاوش در تمام اروپا تلقی می‌شود.

مجارستان کشوری محصور در خشکی و واقع در اروپای مرکزی است. پایتخت آن، بوداپست، توسط رودخانه دانوب به دو نیم تقسیم شده است. منظره شهری آن مملو از مکان‌های دیدنی است. معماری تپه قلعه به جا مانده از قرون وسطایی بودا، ساختمان‌های بزرگ نئوکلاسیک در امتداد خیابان آندراسی Pest، پل زنجیره‌ای قرن نوزدهمی و بناهای دیگر از جمله آن ها است. تأثیر تمدن ترکی و رومی بر فرهنگ مجارستان باعث محبوبیت آبگرم معدنی، از جمله در دریاچه حرارتی هویز است.

مجارستان، کشوری در حوزه شینگن است که در اروپای مرکزی قرار دارد. این کشور با مساحت 030/93 کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود ۹٫۷ میلیون نفر، از شمال با اسلواکی، از شمال شرقی با اوکراین، از شرق و جنوب شرقی با رومانی، از جنوب با صربستان و کرواسی، از جنوب غرب با اسلوونی و در غرب با اتریش هم مرز است. زبان رسمی این کشور مجاری شناخته شده است اما مردم آن کاملاً به زبان انگلیسی و آلمانی مسلط هستند.

از آنجایی که این کشور عضو اتحادیه اروپا است و دسترسی گسترده‌ای به کشورهای متعدد اروپا دارد، همچنین کیفیت بالای زندگی در مجارستان، وجود جاذبه‌های فرهنگی فراوان و محیط شهری امن از جمله مواردی است که این کشور را به مقصد محبوبی برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است.

مزایای تحصیل در مجارستان

 

  •  علاه بر این موارد دلایل زیادی وجود دارد که مجارستان را به کشور مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل می کند. ما در ادامه به چند نمونه می‌پردازیم و چندین دلیل را موردبررسی قرار می‌دهيم:
  • دانشگاه‌های مجارستان تحصیلات با کیفیت بالا را با هزینه‌های تحصیلی مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهند.
  • مجارستان کشوری مدرن و امن است؛ اما هزینه‌های زندگی در آن در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار پایین‌تر است.
  • مجارستان یک کشور متنوع و چند فرهنگی با تجربیات سرگرم‌کننده زیادی برای دانشجویان خارجی است.
  • شما برای اخذ ویزای مجارستان شانس بالاتری نسبت به سایر کشورها دارید.
  • نیازی به داشتن مدرک زبان نیست.

همه‌ این خصوصیات باعث جذب افراد به این کشور شده‌اند. از جمله راه‌های پیشنهادی برای مهاجرت به این کشور متمدن و زیبا، مهاجرات تحصیلی، برای تحصیل در کالج و دانشگاه‌های این کشور است.

  • مجارستان راه ورود شما به حوزه شنگن

    شنگن منطقه ای در اروپا است که اکنون 26 کشور را شامل می شود. به موجب معاهده ای که در کشور لوکزامبورگ صورت گرفت، اتباع کشورهای عضو شنگن محدودیتی برای تردد و رفت و آمد در این کشورها را ندارند. افراد خارجی نیز برای ورود به این منطقه می بایست دارای ویزای شنگن باشند. لازم به ذکر است که طبق مصوبه کمسیون اروپا مبنی بر بازنگری قوانین مرتبط با ویزای شنگن در سال های اخیر، روند اخذ ویزای مجدد برای مهاجران غیرقانونی نیز تسهیل گردیده است. اما تحصیل در مجارستان چگونه می تواند، راه شما را برای ورود به حوزه شنگن هموار نماید؟ مجارستان نیز یکی از بیست و شش کشور حوزه شنگن می باشد. بدین ترتیب تحصیل در مجارستان راه ورود شما به حوزه شنگن است. این عامل باعث شده است که بسیاری از متقاضیان، مجارستان را جهت مهاجرت تحصیلی خود برگزینند. در صورتی که قصد دارید، در رابطه با دریافت ویزای شنگن از طریق تحصیل در مجارستان اطلاعات بیشتری به دست آورید، توصیه می کنیم که ابتدا ادامه مقاله را مطالعه کرده و سپس در صورت وجود هر گونه ابهام با ما در تماس باشید.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در مجارستان

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در مجارستان

زمانی که متقاضیان تحصیل در مجارستان درخواست خود مبنی بر تحصیل در این کشور را به دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظرشان ابلاغ می نمایند، مجریان رسیدگی به امور پذیرش داوطلبان، رزومه افراد را بعد از درخواست مجموعه ای از مدارک مورد بررسی قرار می دهند. مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در مجارستان عموما شامل مستندات تحصیلی افراد می باشند.

این که افراد برای تحصیل در مجارستان به چه مدارکی احتیاج دارند، به دانشگاه منتخب ایشان بستگی دارد. مطالب حاضر برای افزایش آگاهی شما بوده و ممکن است که دانشگاه ها و کالج های مختلف مدارک گوناگونی را جهت پذیرش متقاضیان برای تحصیل در مجارستان در نظر داشته باشند. به طور کلی می توان به مدارک زیر جهت تحصیل در مجارستان اشاره نمود.

  • ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه آن
  • دارا بودن توصیه نامه
  • مدرک زبان انگلیسی
  • اسناد و گواهی مربوط به سلامت فرد
  • مدارک و اطلاعات هویتی

مهاجرت تحصیلی مجارستان

 

مهاجرت تحصیلی مجارستان

افراد در برخی از کشورها با هدف استفاده از امکانات و مزایای بیشتر تحصیلی به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند. در این میان افرادی نیز هستند که تحصیل را پلی برای ورود به کشورهای دیگر و کسب تجارب جدید می دانند. مجارستان به علت دارا بودن شرایط فوق العاده تحصیلی، هدف بسیاری از افراد می باشد. نخستین شرط اساسی برای مهاجرت تحصیلی مجارستان، اخذ پذیرش یا اپلای تحصیل در مجارستان است.

افراد قادر هستند، پس از ثبت درخواست به دانشگاه یا مدرسه منتخب خود و ارائه مدارک مورد نیاز، مراحل اخذ پذیرش را طی نمایند. موسسه آموزشی مورد نظر، سوابق تحصیلی و مدارک شخص را بررسی نموده و در صورت تایید، ورود دانشجو به دانشگاه را مجاز می نماید. متقاضیان تحصیل در مجارستان می بایست پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، جهت دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند.

در این راستا، مقتضی است که افراد به سفارت مجارستان در کشور خود مراجعه نموده و ادامه مراحل را با ارائه مدارک مورد نیاز طی نمایند. ویزای تحصیل در مجارستان دارای مدت معلوم و محدود مطابق با دوره تحصیل فرد می باشد؛ لذا چنانچه افراد تصمیم به ماندن در این کشور را داشته باشند، می بایست بعد از گذشت تاریخ تعیین شده، ویزای خود را تمدید نمایند. در ادامه مقاله مدارک لازم برای اخذ ویزای مهاجرت تحصیلی را بر می شماریم.

بورسیه تحصیلی مجارستان

بورسیه تحصیلی مجارستان

بورسیه کمک هزینه ای است که از سوی برخی موسسات آموزشی دنیا به دانشجویان واجد شرایط اعطا می گردد. بورسیه تحصیلی انواع گوناگونی دارد و طی آن ممکن است که مجریان بورسیه تحصیلی شرایط مختلفی را برای ساپورت مالی افراد در نظر گرفته باشند. همچنین افراد براساس این که چه نوع بورسیه تحصیلی را اخذ نموده باشند، کمک هزینه های متنوعی را دریافت می نمایند. امکان تحصیل رایگان در مجارستان توجه بسیاری از علاقمندان را به خود جلب نموده است.

بورسیه تحصیل در مجارستان از سوی دولت مجارستان با هدف ارتقای سطح علمی دانشگاه های این کشور از طریق تبادل علم و تشویق دانشجویان نخبه جهان، ارائه می گردد. بورسیه تحصیلی مجارستان مانند هر کشور دیگری تنها به برخی از افراد تعلق می گیرد. این افراد کسانی هستند که از توانمندی و صلاحیت علمی بالایی برخوردار می باشند. لذا می توان نتیجه گرفت که متقاضیان جهت استفاده از مزایای تحصیل رایگان در مجارستان می بایست واجد یک سری شرایط باشند.

به طور معمول دانشگاه ها برای بررسی شرایط افراد ملاک معدل را در نظر گرفته و یا به برگزاری آزمون ورودی می پردازند. لازم به ذکر است که بورسیه تحصیلی معمولا به افراد در مقاطع بالاتر از کارشناسی تعلق می گیرد؛ لذا توصیه می شود که افراد بعد از اخذ مدرک کارشناسی جهت دریافت بورسیه اقدام کنند.

برخی از انواع بورسیه های تحصیلی همه هزینه تحصیلی در مجارستان را تقبل می نمایند. به صورتی که افراد برای زندگی در مجارستان با مشکل مواجه نمی شوند؛ اما برخی از انواع بورسیه های تحصیل در مجارستان صرفا مشمول شهریه دانشگاه می گردد که در چنین شرایطی خود فرد می بایست از تمکن مالی کافی برخوردار باشد تا بتواند، هزینه مسکن و مخارج زندگی را بپردازد. در قسمت زیر تعدادی از دانشگاه های مجارستان را که بورسیه تحصیل در مجارستان را اعطا می کنند، بر می شماریم.

  • دانشگاه آتیلا جوزف
  • دانشگاه علوم پزشکی سملویس
  • دانشگاه سگد
  • دانشگاه لاجو
  • دانشگاه فنی بوداپست
  • دانشگاه سنترال اروپا
  • کالج بین المللی اوسینا
  • دانشگاه علوم اقتصادی بوداپست
  • دانشگاه پزشکی دبرسن
  • دانشگاه پچ
  • دانشگاه آلبرت اسنت گیورگی
  • دانشگاه علوم کشاورزی دبرسن

شرایط تحصیل رایگان در مجارستان

شرایط تحصیل رایگان در مجارستان

بسیاری از دانشجویان بین المللی امکان تحصیل رایگان در مجارستان را دارند. اکنون شاید این پرسش برای علاقمندان ایجاد شده باشد که شرایط تحصیل رایگان در مجارستان چه می باشد؟ از آن جایی که این پرسش، یکی از پرتکرارترین مسائلی است که در حوزه تحصیل در مجارستان به گوش می خورد، تصمیم گرفتیم تا به صورت مجزا به بررسی آن بپردازیم.

شرایط تحصیل رایگان در مجارستان، به دانشگاه بورسیه کننده بستگی دارد؛ اما یکی از مهمترین شرایط تحصیل رایگان در مجارستان که توسط دولت این کشور تعیین شده است، احراز این بند می باشد که افراد متقاضی بورسیه، می بایست تابع یکی از کشورهای مذکور در لیست مجاز به اخذ بورسیه تحصیل در مجارستان باشند.

ایران جزو این لیست می باشد و بر اساس تواقفی که بین مسئولین این دو کشور صورت گرفته است، بورسیه تحصیل در مجارستان تنها به 100 نفر از افرادی که واجد شرایط تحصیل رایگان در مجارستان هستند، تعلق می گیرد. تحصیل رایگان در مجارستان دارای شرایط دیگری نیز می باشد که افراد بایستی برای اطلاع دقیق از مفاد آن به سایت رسمی دانشگاه منتخبشان مراجعه نمایند. ما نیز در این قسمت به برخی از مهمترین آن ها اشاره می کنیم:

  • نداشتن گپ تحصیلی یا همان وقفه طولانی مدت در بین مقاطع تحصیلی
  • برخورداری از معیار شرط معدل با توجه به دانشگاه و رشته منتخب
  • داشتن مدرک آیلتس یا تافل با نمره قابل قبول
  • اظهار داشتن یک انگیزه قوی از اخذ بورسیه تحصیل در مجارستان
  • ارائه نمودن توصیه نامه
  • برخورداری از سلامت کافی

شاید برایتان جالب باشد؛ اما تحصیل در مجارستان برای افراد خارجی در مقطع دبستان نیز ممکن است. سیستم آموزشی این کشور که در مرکز قاره اروپا واقع شده است، مطابق با سایر کشورهای توسعه یافته اروپا می باشد. تحصیل در مجارستان در مقطع دبستان سنین 7 تا 16 سال را شامل می شود که در این دوران تحصیل برای آن ها اجباری است و دولت این کشور هزینه تحصیل این دانش آموزان را به طور کامل تامین می نماید.

دانش آموزان در گذشته مطابق با نظام آموزشی قدیم می بایست زبان روسی را آموزش می دیدند؛ اما این قانون در طی چند سال اخیر تغییر کرده و زبان انگلیسی و آلمانی جانشین آن شده اند. تحصیل در مجارستان در مقطع دبستان در چهار نوع از مدارس امکان پذیر است که شامل موارد زیر می باشد:

تحصیل در مجارستان در مقطع دبستان

  • مدارس دولتی مجارستان
  • مدارس خصوصی مجارستان
  • مدارس بین المللی مجارستان
  • مدارس ایرانی در مجارستان

تحصیل در مدارس دولتی مجارستان رایگان می باشد؛ اما به خاطر داشته باشید که افراد زیر 18 سال می بایست از طریق قیم خود جهت مهاجرت تحصیلی اقدام نموده و با رضایت کامل والد یا سرپرست به تحصیل در مجارستان بپردازد. لازم به ذکر است که والدین دانش آموزان سنین زیر هجده سال می توانند با اخذ ویزای گاردین فرزند خود را همراهی نموده و تا پایان دوره تحصیل کنار آن ها در مجارستان بمانند.

متقاضیان برای تحصیل فرزندشان در مدارس بین المللی و خصوصی مجارستان می بایست به پرداخت شهریه بپردازند که این میزان با توجه مقطع دانش آموز متفاوت می باشد اما در مورد مدارس سفارت ایران در مجارستان می بایست اشاره کنیم که این مدارس ویزای تحصیلی به دانش آموزان ارائه نمی دهند و تنها افراد مهاجری که در مجارستان به زندگی یا کار اشتغال می ورزند، قادر هستند با پرداخت شهریه هزار الی دوهزار دلار جهت نام نویسی فرزند خود در این مدارس اقدام نمایند.

شرایط تحصیل در مجارستان در مقطع دبیرستان نیز همچون شرایط مقطع دبستان می باشد؛ چرا که دانش آموزان در این دوران نیز به سن قانونی نرسیده اند و نمی توانند به تنهایی روند ثبت درخواست پذیرش تحصیل در مجارستان را انجام دهند. تحصیل در مجارستان در مقطع دبیرستان فرصت خوبی برای دانش آموزان در این سن می باشد؛ زیرا افراد در این سن بخش مهمی از فرآیند اجتماعی شدن خود را می گذرانند و تمایل زیادی به معاشرت و آشنایی با فرهنگ ها دارند.

انواع مختلفی از دبیرستان های خصوصی، دولتی، ایرانی و بین المللی در مجارستان وجود دارند که از میان آن ها تنها تحصیل در مدارس دولتی رایگان می باشد. شایان ذکر است که تحصیل در مقطع دبیرستان برای دانش آموزان این کشور اجباری نمی باشد. با این حال مجارستان این مقطع را نیز با کیفیت بالای آموزشی به دانش آموزان خارجی و داخلی ارائه می دهد. در قسمت زیر به اسامی برخی مدارس مجارستان اشاره می کنیم. دانش آموزان می توانند، بعد از گذراندن دوره متوسطه خود در هر یک از این مدارس، مدرکی معتبر دریافت نموده و در هر کجای جهان، جهت ادامه تحصیلات عالی و دانشگاهی خود اقدام نمایند.

تحصیل در مجارستان در مقطع دبیرستان

  • مدرسه بین المللی آمریکا در بوداپست
  • مدرسه ورزشی توماس مان
  • مدرسه بین المللی بریتانیکا
  • مدرسه بین المللی بی ام ای مجارستان

 

هم اکنون بیش از 30 هزار دانشجوی بین المللی مشغول به تحصیل در مجارستان می باشند. دانشگاه های این کشور، دروس مرتبط با همه رشته ها را مطابق با استانداردهای بین المللی به متقاضیان ارائه می دهند. تحصیل در مقطع کارشناسی در مجارستان، حداکثر 4 سال به طول می انجامد و از جمله شرایط مهمی که برای اخذ پذیرش این دانشگاه ها، داشتن مدرک زبان انگلیسی یا مجاری می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در مجارستان

البته توجه داشته باشید که اگر مدرک مرتبط با زبان دانشگاه منتخبتان را نداشته باشید نیز می توانید بعد از گذراندن دوره های آموزشی زبان در کالج های مربوطه، تحصیل در مجارستان را آغاز نمایید. همچنین افرادی که در کشورهای دیگر به زبان انگلیسی تحصیل نموده اند، با ارائه مدرک تحصیلی خود می توانند، به تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان بپردازند.

متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیل در مجارستان بایستی ابتدا دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نموده و سپس از طریق سایت رسمی دانشگاه، جهت ثبت درخواست اقدام نمایند. لازم به ذکر است که افراد می بایست برای تحصیل در مقطع کارشناسی در مجارستان، با ویژگی دانشگاه های این کشور آشنا باشند و با آگاهی کامل به ثبت درخواست بپردازند. شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد. بدیهی است که تحصیل در دانشگاه های دولتی و خضوصی مجارستان مانند هر کشور دیگری شرایط و قوانین خاص خود را دارا هستند.

امروزه ادامه تحصیل در مقاطع بالا برای بسیاری از افراد حائز اهمیت می باشد. این افراد گاهی جهت یافتن یک جایگاه شغلی مناسب و گاهی نیز صرفا برای افزایش سطح آگاهی علمی خود تحصیلاتشان را تا مقاطع ارشد، دکتری و پسا دکتری ادامه می دهند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان در چند دهه اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است. چرا که این کشور دارای شرایط ایده آل تری در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی می باشد.

افراد جهت تحصیل در مجارستان در مقطع ارشد بایستی دارای مدرک کارشناسی باشند. همچنین مدرک ارائه شده باید با رشته درخواستی دانشجو مطابقت داشته باشد. دانشگاه های مختلفی در مجارستان وجود دارند که رشته های متنوع و پرطرفدار دنیا را پوشش می دهند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان

متقاضیان تحصیل در مجارستان می بایست در وهله نخست از شرایط و ضوابط هر یک از این دانشگاه ها مطلع شده و سپس جهت ارسال رزومه و مدارک معین شده اقدام نمایند. بر حسب این که دانشگاه برای تدریس از چه زبانی استفاده کند، مدرک زبان خواسته شده از دانشجویان متفاوت می باشد.

به طور کلی تحصیل در مجارستان دارای شرایط سختگیرانه ای نمی باشد؛ اما در موارد محدودی نیز دانشگاه به برگزاری آزمون و یا مصاحبه برای پذیرش می پردازد. این امر معمولا در شرایطی رخ می دهد که دانشگاه قصد داشته باشد، از توان علمی متقاضی اطمینان حاصل نماید.

محبوب ترین گرایش های پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد مجارستان

رشته پرستاری یکی از رشته های پرطرفدار تحصیل در مجارستان در مقطع ارشد می باشد؛ زیرا افراد بعد از اتمام دوره تحصیل مدرکی دارای اعتبار جهانی دریافت کرده و می توانند به اشتغال در هر یک از کشورهای پیشرفته اروپایی بپردازند. تحصیل پرستاری در مجارستان یک و نیم تا سه سال به طول می انجامد و مزیت آن امکان تحصیل گرایش های مختلف به زبان انگلیسی می باشد‌.

دانشگاه های پچ و سملوایز دو نمونه از دانشگاه هایی هستند که انواع گرایش های پرطرفدار پرستاری را ارائه می دهند. اکنون شاید این سوال برایتان ایجاد شده باشد که محبوب ترین گرایش های پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد چه می باشند؟ در پاسخ می توانیم به گرایش های مراقبت های ویژه، مراقبت های اولیه، مراقبت های بحرانی و سلامت جامعه اشاره کنیم.

متقاضیان تحصیل در مجارستان معمولا در اوایل فصل پاییز می بایست نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کرده و مدارک خواسته شده را بارگذاری نمایند. داشتن مدرک زبان و لیسانس پرستاری از جمله مهمترین شروط پذیرش تحصیل در مجارستان می باشد. افراد پس از پرداخت شهریه می توانند، تحصیل خود را آغاز کنند. نکته مهمی که در زمینه تحصیل پرستاری وجود دارد، این است‌ که متقاضیان می بایست بعد از طی نمودن دوره ارشد، در دوره عملی مراکز خدمات درمانی دولت مجارستان (AEEK) شرکت نمایند؛ چرا که امکان اشتغال آن ها بعد از اخذ مدرک، منوط به گذراندن این دوره و دریافت مجوز کار می باشد.

همانطور که در قسمت های فوق اشاره کردیم، تحصیل مقاطع ارشد و دکتری در میان متقاضیان مهاجرت های تحصیلی طرفداران زیادی دارد. از همین رو لازم دانستیم تا بعد از بررسی تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد، به شرایط تحصیل در مقطع دکتری در مجارستان بپردازیم. این دسته از متقاضیان می بایست برای تحصیل در مجارستان، دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را با موفقیت گذارنده باشند. در این صورت می توانند، درخواست خود را مبنی بر تحصیل در مجارستان ارائه نمایند. معمولا افراد می توانند، به طور همزمان به چندین دانشگاه مورد نظر خود درخواست بدهند.

هر کدام از دانشگاه ها با توجه با نوع رشته و قوانین خاصی که دارند، ممکن است، متقاضی را به فراهم نمودن شرایط و مدارک مخصوصی ملزم نمایند. لذا می توان نتیجه گرفت که افراد بایستی بعد از برقراری ارتباط با دانشگاه منتخبشان، از شرایط و مدارک مورد نیاز آگاهی یابند.

تحصیل در مقطع دکتری در مجارستان

تحصیل در مجارستان در مقطع دکتری شامل دو مرحله اصلی بوده و ساختار آن کمی با سایر کشورها متفاوت می باشد. با این حال فراموش نکنید که سیستم آموزشی مجارستان مطابق با پیمان بولونیا است و از استانداردهای جهان پیروی می کند. مرحله نخست، یک تا دو سال زمان نیاز دارد و دانشجو در طی آن می بایست 120 واحد درسی را با موفقیت پشت سر بگذارد. مرحله دوم که تقریبا دو تا سه سال به طول می انجامد، مختص به انجام کارهای تحقیقی پژوهشی و گذراندن دوره عملی می باشد.

در طی این دوره مانند سایر کشورها، یک استاد یا سرپرست واحد تا پایان مراحل تحقیقی دانشجو، وی را راهنمایی می نماید. یکی دیگر از مواردی که باعث تمایز تحصیل این مقطع در مجارستان شده است، ارزیابی مکرر دانشجو در مراحل مختلف می باشد. به عبارتی دیگر، تا زمانی که دانشجو موفق به کسب نمره یا درجه حد نساب نشده باشد، جهت ورود به مراحل بعدی مجاز نمی باشد.

جهت دریافت مشاوره رایگان تحصیل در مجارستان با ما در تماس باشید!

تلفن تماس : ۰۷۱۳۲۳۱۷۴۴۰ _ ۰۹۱۷۴۲۴۳۰۴۲ _ 09172755767

واتس آپ : ۰۹۱۷۴۲۴۳۰۴۲ - 09172755767

تلگرام : https://t.me/exirapply

اینستاگرام : exir_apply و iranian_china

مدارک لازم برای ثبت نام در رشته های پزشکی، دندان و دارو در مجارستان

تحصیل در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی از شرایط و هزینه های مطلوب تری برخوردار می باشد. بدیهی است که در چنین شرایطی، محبوبیت تحصیل رشته های پرطفداری همچون پزشکی و داروسازی در مجارستان به طور روز افزون افزایش می یابد. اکثر دانشگاه های مجارستان برای پذیرش دانشجویان در رشته های مذکور، به برگزاری آزمون های ورودی می پردازند. همچنین پذیرش تحصیل در مجارستان مشروط به داشتن مدرک زبان انگلیسی یا مجاری می باشد.

گاهی یک دوره آموزشی در مجارستان برای متقاضیان رشته های پزشکی و دندان پزشکی برگزار می گردد که در طی آن دانشجو برای آزمون ورودی آماده شده و به تقویت زبان خود می پردازد. این دوره ها تحت عنوان دوره های پیش پزشکی شناخته می شوند. لذا حتی اگر دانشجو دارای مدرک زبان نباشد می تواند با گذارندن این دوره های آموزشی مدرک زبان خود را دریافت و سپس تحصیل در مجارستان را آغاز نماید. مدارکی که باید برای ثبت نام پزشکی، دندان و دارو در مجارستان آماده کنید، به شرح زیر می باشند:

  • ارائه مدرک دیپلم ترجمه شده به زبان انگلیسی
  • ارائه یک انگیزه نامه
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل بسته
  • داشتن پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه همه مدارک شناسایی به صورت ترجمه شده شامل شناسنامه، کارت ملی و عکس با فرمت خواسته شده
  • هزینه ثبت نام
  • داشتن توصیه نامه
  • مدارک مربوط به قبولی در آزمون ورودی یا مصاحبه دانشگاه
  • ارائه سوابق و روزمه شغلی در صورت دارا بودن

بهترین رشته ها برای تحصیل در مجارستان در چین

در بسیاری از مواقع افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی دارند، به دلیل تنوعی که در رشته ها وجود دارد، دچار سردگمی می شوند. به همین علت قصد داریم تا در این قسمت به برخی از رشته های پرطرفدار دنیا برای ادامه تحصیل اشاره کنیم. یکی از مهمترین نکاتی که افراد می بایست در انتخاب رشته به آن دقت داشته باشند، اطلاع از کیفیت آموزشی کشور مقصدشان می باشد. در ادامه می خواهیم به راهنمایی افرادی بپردازیم که قصد تحصیل در مجارستان را دارند.

جهت اطلاع شما کاربران گرامی از بهترین رشته ها برای تحصیل در مجارستان، می بایست اشاره کنیم، از آن جایی که این کشور در قلب اروپا واقع شده است و دانشگاه های آن دارای قدمت و تمدن چندین ساله هستند، همه رشته های محبوب دنیا در این کشور با حداکثر کیفیت آموزش داده می شوند. بنابراین افراد قادر هستند، در هر رشته ای که باب میلشان است، تحصیل نمایند.

اما نکته دیگری که در این راستا می توان اظهار داشت، این است که افراد گاهی به دنبال رشته ای هستند که علاوه بر معیار علاقه، در ارتقای موفقیت شغلی آن ها نیز تاثیرگذار باشد. از همین رو ما نیز در قسمت های بعدی به بهترین رشته ها برای تحصیل در مجارستان اشاره می کنیم که افراد می توانند، پس از اتمام دوره تحصیلشان، مدرک دارای اعتباری دریافت نموده و در هر کجای دنیا اعم از کشورهای اروپایی و آسیا مشغول به کار شوند. رشته های پزشکی، داروسازی و مهندسی از جمله مهمترین آن ها می باشند.

در قسمت های فوق مختصرا راجع به شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در مجارستان اطلاعاتی را به نگارش درآوردیم. همانطور که مستحضر هستید، دانشجویان قبل از شروع تحصیل پزشکی ملزم به گذراندن دوره پیش پزشکی و کسب نمره قبولی در آزمون ورودی می باشند. آزمون ورودی نیز معمولا دارای دو بخش کتبی و شفاهی است. با در نظر گرفتن همه این شرایط، تحصیل در مجارستان در مقایسه با سایر کشورها از شرایط مطلوب تری برخوردار است؛ چرا که این کشور فرصت خوبی را برای افراد فراهم نموده است تا چنانچه از سطح زبان ضعیفی برخورار هستند، زبان خود را تقویت نمایند. شرکت در این دوره های فاندیشن همچنین سبب می گردد که افراد با آمادگی بیشتری در آزمون ورودی حضور یابند.

تحصیل پزشکی در مجارستان مانند کشورهای دیگر شامل دوره شش ساله عمومی می شود. دانشجویان در طی این دوره شش ساله ابتدا به گذراندن دروس پایه و سپس بالینی می پردازند. دو سال پایانی دوره عمومی نیز، کارآموزی می باشد. در نهایت افراد می توانند پس از گذراندن دوره شش ساله عمومی، دوره اخذ تخصص در گرایش های مختلف پزشکی را سپری نمایند.

دانشگاه پچ، سملوایز، دبرسن و سگد از جمله مراکز آموزش عالی کشور مجارستان هستند که سالیانه به پذیرش بیش از 800 دانشجوی بین المللی می پردازند و آموزش دروس پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. لازم به ذکر است که دانشگاه سگد دارای رتبه اول در این کشور می باشد.

داروسازی بعد از رشته های علوم پزشکی یکی از پرمتقاضی ترین رشته های تحصیلی به شمار می رود. بسیاری از افراد به دلیل بهره مندی از شرایط ایده آل و مقرون به صرفه تحصیل داروسازی در مجارستان را بر می گزینند. تحصیل داروسازی در مجارستان در یک بازه زمانی 5 ساله شامل ده ترم به پایان می رسد. این رشته به زبان انگلیسی در بهترین دانشگاه های مجارستان در حال تدریس می باشد.

شایان ذکر است که تحصیل داروسازی در مجارستان شامل دو بخش می باشد. بخش نخست، دو سال ابتدایی تحصیل می باشد که در طی آن افراد به گذراندن دروس پایه می پردازند. در سال های باقی مانده نیز به تدریج از دروس تئوری فاصله گرفته و یادگیری دروس عملی را آغاز می نمایند. دانشجویان در دوران تحصیل مطابق با آموزه های روز دنیا با چگونگی تولید داروها آشنا شده و سپس مدرکی دارای اعتبار جهانی دریافت می نمایند.

این پرسش برای بسیاری از افراد ایجاد می شود که آیا می توان بدون مدرک زبان به تحصیل در مجارستان در رشته داروسازی پرداخت؟ در پاسخ به سوال این دسته از افراد می بایست اشاره کنیم که متقاضیان رشته داروسازی نیز می توانند، با شرکت در دوره های فاندیشن، زبان خود را تقویت نموده و آمادگی های لازم جهت شرکت در آزمون ورودی را کسب نمایند.

آزمون ورودی داروسازی در مجارستان شامل تقریبا 90 دقیقه آزمون کتبی می باشد که در آن سوالات پزشکی انگلیسی و دروس شیمی، زیست و زبان انگلیسی عمومی سنجیده می شوند. افراد همچنین باید به صورت آنلاین با یکی از اساتید دانشگاه به مدت 15 تا 30 دقیقه مصاحبه داشته باشند.

همانطور که پیش از این نیز ذکر کردیم، انواع گرایش های رشته مهندسی جزو پرطرفدارترین رشته های تحصیل در مجارستان می باشند. در این قسمت می خواهیم به شرایط تحصیل مهندسی معماری در مجارستان بپردازیم. رشته معماری دانش افراد را در زمینه طراحی سازه، علوم شهری، تاریخچه معماری، هندسه کاربردی، ساخت و ساز و… توسعه می دهد. افراد می توانند، انواع گرایش های مختلف را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در مجارستان تحصیل نمایند.

مدت زمان تحصیل مهندسی معماری در مجارستان مطابق با سایر کشورهای توسعه یافته بوده و معادل 4 سال در دوره کارشناسی، دو سال در دوره ارشد و دو سال در مقطع دکتری می باشد. دانشگاه پچ و دانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپست از جمله دانشگاه هایی هستند که دارای رتبه جهانی مطلوبی می باشند و متقاضیان می توانند با کیفیت بالایی به تحصیل مهندسی معماری در آن ها بپردازند.

افراد برای اخذ پذیرش تحصیل در مجارستان می بایست به دانشگاه مورد نظر خود درخواست بدهند و ادامه روند پذیرش و ثبت نام را طی کنند. افرادی که دارای مدرک زبان نمی باشند، می توانند جهت دریافت پذیرش مشروط اقدام نموده و دوره های یادگیری زبان را بعد از پرداخت هزینه در کالج های مجارستان بگذرانند.

رشته مهندسی معماری نه تنها در مجارستان بلکه در سایر کشورهای قاره اروپا دارای شرایط ایده آل شغلی می باشد. از همین رو افراد می توانند بعد از اتمام دوره تحصیل، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تغییر داده و در مجارستان مشغول به کار شوند.

تحصیل فیزیوتراپی در مجارستان به زبان انگلیسی صورت می گیرد و در پی این امر، تبدیل به یک مقصد مهاجرتی_تحصیلی بی نظیر برای افراد شده است. متقاضیان می توانند در هر یک از گرایش های این رشته در مقاطع مختلف تحصیل نمایند. گفتنی است که متقاضیان تحصیل در مجارستان در رشته فیزیوتراپی با سطح ضعیف زبان انگلیسی قادر هستند، در کلاس های فاندیشن شرکت نموده و وضعیت زبان خود را ارتقا دهند. در واقع در چنین شرایطی گفته می شود که دانشجو پذیرش مشروط گرفته است و تنها زمانی مجاز به آغاز تحصیل در مجارستان می باشد که دوره آموزشی زبان را با موفقیت به پایان برساند.

دانشگاه های سگد، سملوایز، دبرسن و پچ رشته فیزیوتراپی را با هزینه مناسب و کیفیت بالا ارائه می دهند. دانشجویان بعد از گذراندن دوره چهارساله فیزیوتراپی در مجارستان، به طور کامل با علم توان بخشی آشنا شده و می توانند در کشورهای مختلف دنیا مشغول به کار شوند. از آن جایی که امروزه از فیزیوتراپی به عنوان یک درمان مکمل استفاده زیادی به ویژه در اختلالات ارتوپدی دارد، می توان به جرئت گفت که این رشته دارای بازار کار و درآمد خوبی می باشد. افراد می توانند بعد از اتمام دوره تحصیل خود در جایگاه های شغلی اعم از فیزیولوژیست، درمانگر ورزشی، فیزیوتراپیست، کایروپراکتیک و… در مدارس استثنائی، کلینیک و بیمارستان ها فعالیت نمایند.

رشته حقوق یک رشته خاص و پرطرفدار در میان رشته های علوم انسانی می باشد. موفقیت در این رشته برخلاف انواع دیگر رشته ها مستلزم داشتن مجموعه از ویژگی های غیرمرتبط با دانش عینی مانند توانایی حل مسئله و استدلال است. همچنین بهتر است که فرد دارای فن بیان بالا باشد. در سال های قبل از 1872 میلادی دانشگاه اتوش لورند تنها موسسه ای بوده که علم حقوق را تدریس می کرد اما هم اکنون دانشگاه های مختلفی در مجارستان مانند سگد و دبرسن، دانشجویان را برای فعالیت در اورگان های مختلف حقوقی تربیت می کنند.

تحصیل حقوق در مجارستان شامل دروس پایه پس از یادگیری دروس اختصاصی مانند حقوق ادرای، حقوق مدنی، حقوق تجارت، حقوق بین الملل و… می باشد. تحصیل رشته حقوق در مجارستان و اکثر کشورهای خارجی معمولا از طریق برگزاری آزمون ورودی امکان پذیر می باشد. افراد می توانند بعد از قبولی در این آزمون و پرداخت هزینه دانشگاه، به تحصیل در مجارستان بپردازند.

علم مطالعه رفتار و ذهن آدمی امروزه بیش از گذشته در حال توسعه می باشد و افراد زیادی را به خود جلب نموده است. این رشته پر رمز و راز یکی دیگر از رشته های علوم انسانی می باشد که هدف آن بهزیستی و ارتقای سلامت روان جامعه می باشد. مشاهدات نشان می دهد که هم اکنون افراد بسیاری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تمایل به ادامه تحصیل در گرایش های مختلف روانشناسی در کشورهای مختلف را دارند.

از آن جایی که این علم نیاز به درک عمیق و شناخت گسترده از انسان دارد، مهاجرت تحصیلی نه تنها در افزایش دانش علمی افراد موثر است، بلکه به افزایش جهان بینی و معرفت آن ها نیز کمک می کند. تحصیل روانشناسی در مجارستان می تواند، فرصت خوبی برای افراد به ویژه در مقاطع بالاتر از کارشناسی محسوب شود.

افراد برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می بایست ابتدا درخواست خود را به صورت غیرحضوری به دانشگاه ابلاغ نموده و سپس مدارک و شرایط خواسته شده را احراز نمایند. دانشگاه های اتوش لورند و کورروینوس نمونه ار ممتازترین دانشگاه های علوم انسانی کشور مجارستان هستند که رشته روانشناسی را با کیفیت بالا و با حضور اساتید خبره ارائه می دهند.

معرفی بهترین دانشگاه‌های مجارستان

بعد از بررسی محبوب ترین رشته های تحصیلی در مجارستان لازم است که تا با بهترین دانشگاه ها در مجارستان آشنا شویم. طبیعتا همه افراد به دنبال تحصیل رشته های خوب در دانشگاه های ممتاز جهان هستند تا مدرکی که در نهایت دریافت می کنند، از اعتبار بالایی برخوردار باشد. در راستای اطمینان خاطر شما متقاضیان گرامی بایستی اشاره کنیم که اکثر دانشگاه های کشور مجارستان، همه مولفه های یک دانشگاه ایده آل را دارا می باشند. بنابراین شما می توانید، با خیال آسوده جهت دریافت پذیرش تحصیل در مجارستان اقدام نمایید. قبل از این که به معرفی بهترین دانشگاه ها در مجارستان بپردازیم، لازم است تا به برخی از مزایای این دانشگاه ها مختصرا نگاهی داشته باشیم.

بهترین دانشگاه ها در مجارستان

  1. دانشگاه های مجارستان آموزش را با هزینه پایین و کیفیت بالا ارائه می دهند.
  2. وزارت علوم و بهداشت کشور ایران برخی از دانشگاه های مجارستان را تایید می کنند.
  3. مدرک اخذ شده از مجارستان مورد تایید بسیاری از کشورهای اروپایی می باشد.
  4. امکان آموزش به زبان انگلیسی در دانشگاه های مجارستان وجود دارد.
  5. ساختار آموزشی در مجارستان تابع پیمان بولونیا است.
  6. دانشگاه های مجارستان امکان بورسیه و تحصیل رایگان ر برای برخی فراهم نموده اند.

دانشگاه متروپلیتن مجارستان در پایتخت این کشور یعنی بوداپست واقع شده است و خدمات آموزشی خود من باب موضوعات علوم بازرگانی و ارتباطات کاربردی را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی ارائه می دهد. برخی از برنامه های مقطع کارشناسی این دانشگاه به شرح زیر می باشند:

  • تجارت و بازاریابی
  • طراحی و رسانه
  • اقتصاد بین الملل تجارت
  • عکاسی
  • علوم ارتباطات و رسانه
  • طراحی گرافیک
  • مدیریت بازرگانی
  • و…

متروپلیتن دارای رتبه 25 در بین دانشگاه های مجارستان و رتبه 5191 در جهان است.این دانشگاه به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خوب و دارا بودن استانداردهای آموزشی جهانی هدف بسیاری از دانشجویان بین المللی برای پذیرش در مجارستان می باشد.

دانشگاه سنت اشتوان مجارستان یک دانشگاه دارای قدمت در مجارستان می باشد که با 8 دانشکده مختلف به پذیرش دانشجویان داخلی و خارجی می پردازد. این دانشگاه در رده دانشگاه های دولتی مجارستان قرار گرفته و رتبه 6 را در میان سایر دانشگاه های این کشور دارا است. ساختار آموزشی این دانشگاه از معاهده بولینا پیروی می کند اما ظرفیت کمتری نسبت به سایر دانشگاه ها برای جذب دانشجو دارد.

 

دانشگاه اتوش لوروند مجارستان در سال 1635 به دست اسقف اعظم پیتر پازمانی بنیان نهاده شد و در سال 1921 پیتر پازمانی نام گرفت؛ اما در سال 1950 به افتخار فیزیکدان بزرگ اتوش لورند تغییر نام داد. از آن جایی که این دانشگاه نیز جزو دانشگاه های دولتی واقع شده در پایتخت مجارستان می باشد، هدف بسیاری از دانشجویان داخلی و خارجی برای تحصیل است. این دانشگاه ابتدا به تدریس الهیات و فلسفه می پرداخت؛ ولی اکنون دانشجویان بین المللی می توانند، رشته های زیست شناسی، روانشناسی، ادبیات و… را با شهریه ای تقریبا معادل 5000 تا 11000 یورو در دانشگاه اتوش لورند تحصیل نمایند. لازم به ذکر است که اتوش لورند دارای رتبه سه در مجارستان می باشد.

 

دانشگاه کروینوس مجارستان دارای بیش از 120 سال قدمت می باشد. این دانشگاه تا سال 2019 جزو دانشگاه های دولتی مجارستان بود؛ اما هم اکنون اداره آن به صورت خصوصی صورت می گیرد. دانشگاه کروینوس با کیفیت قابل توجهی به تدریس علوم اجتماعی، مدیریت و شاخه های اقتصاد می پردازد. این دانشگاه همچنین دارای رتبه 8 در بین دانشگاه های کشور مجارستان بوده و دارای تاییدیه از سازمان های مختلف اروپا می باشد.

 

دانشگاه سگد در شهر سگد در مرز جنوبی مجارستان واقع شده است. گفته می‌شود که این شهر امن‌ترین شهر مجارستان و یک شهر دانشگاهی محبوب در اروپا است. این دانشگاه بیش از 60 برنامه تحصیلی تمام وقت بین‌المللی را در مقاطع:

  • لیسانس
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

به زبان انگلیسی و همچنین آلمانی و فرانسوی ارائه می‌دهد. در این دانشگاه، دانشجویانی از سراسر جهان وجود دارند و تعداد دانشجویان بین‌المللی از حدود 130 کشور حدود 4000 است. بورسیه‌های موجود در دانشگاه سگد شامل Stipendium Hungaricum و Visegrad Fund است که به دانشجویان از سراسر جهان امکان را می‌دهد تا در این دانشگاه شرکت کنند.این دانشگاه دارای 12 دانشکده است که عبارتند از:

  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده اقتصاد و مدیریت بازرگانی
  • دانشکده علوم بهداشتی و مطالعات اجتماعی
  • دانشکده حقوق و علوم سیاسی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده هنر
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم و انفورماتیک
  • دانشکده آموزش

تحصیلات دانشگاه سگد:

دانشگاه سگد مجارستان یکی از مؤسسات آموزش عالی پیشرو و دارای رتبه بین‌المللی در مجارستان است. این دانشگاه به دلیل سنت‌های غنی و اعتبار بالا در بین مؤسسات آموزش عالی مجارستان مشهور است. دانشگاه سگد طیف گسترده‌ای از برنامه‌های آموزشی مانند لیسانس، کارشناسی ارشد، دکترا و همچنین برنامه‌های آموزشی تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد.

دلایل اصلی برای تحصیل در دانشگاه سگد:

  • دانشگاه سگد به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی به طور گسترده به عنوان یک بازیگر پیشرو در جهان علم در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شده است.
  • اساتید برجسته‌ای مانند آلبرت شن گیورگی، برنده جایزه نوبل (1937) و کاتالین کاریکو برنده جایزه Breakthrouh در سال 2021 در اینجا تدریس کرده‌اند.
  • نسبت دانش‌آموز به معلم در اینجا حدود 12 به 1 است و در این دانشگاه 4800 دانشجوی بین‌المللی از حدود 130 کشور وجود دارد که این دانشگاه را به یک محیط آموزشی عالی تبدیل کرده است.

لیست رشته‌های پرطرفدار تحصیلی دانشگاه سگد:

_پزشکی عمومی

نیم فصل اول: 7900 یورو

نیمه دوم تا یازدهم: 7300 یورو

_دندانپزشکی

هر سال 17000 دلار

_فیزیوتراپی و پرستاری

هر ترم 3100 یورو

رنکینگ دانشگاه سگد:

دانشگاه سگد در رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر QS رتبه 551 را دارد و طبق بررسی‌های دانشجویان در Studyportals، همچنین دارای امتیاز کلی 4.3 ستاره است.

دانشگاه دبرسن با حدود 28000 دانشجو یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات آموزش عالی در مجارستان است. در این جامعه دانشجویی نزدیک به 30000 دانشجو می‌توانند دانش خود را در 14 دانشکده و موسسه با ارزش‌های حرفه‌ای جدی افزایش دهند .تاریخچه آموزش عالی دبرسن که به قرن شانزدهم و با تأسیس کالج اصلاح‌ شده است به سال 1538 باز می‌گردد.

تحصیلات دانشگاه دبرسن:

حوزه‌های اولویت پژوهش عبارت هستند از:

  • علوم مولکولی
  • علوم فیزیکی محاسباتی و مواد
  • علوم پزشکی
  • بهداشت
  • محیط‌زیست و کشاورزی
  • زبان‌شناسی
  • فرهنگ و اخلاق زیستی

دانشگاه دبرسن مفتخر است که بیش از 80 برنامه‌های این دانشگاه به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

از جمله برنامه‌های بنیادی:

_برنامه‌های کارشناسی

_برنامه‌های تحصیلات تکمیلی

_برنامه‌های دکترا/دکتری

لیست رشته‌های پرطرفدار تحصیلی، همراه با مبلغ شهریه:

شاخه‌های پزشکی

_پزشکی

سال اول تا سال ششم 16900

_دندانپزشکی

سال اول 16500 سال دوم 17500

18200 سال سوم تا پنجم

_داروسازی

8000 يورو

شاخه‌های مهندسی

_مهندسی عمران

6500 يورو

شاخه‌های علمی

_زیست‌شناسی

6000 یورو

شاخه کسب‌وکار

_ بیزینس

6000 یورو

رنکینگ دانشگاه دبرسن:

دانشگاه دبرسن در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS توسط TopUniversities رتبه 591 را دارد و طبق بررسی‌های دانشجویان در Studyportals دارای امتیاز کلی 4.1 ستاره است و بهترین مکان برای اطلاع از اینکه دانشجویان چگونه به تحصیل و تجربه زندگی خود در دانشگاه‌های سراسر جهان رتبه‌بندی می‌کنند، است.

تاریخچه دانشگاه سملوایز، 250 سال پیش در سال 1769 آغاز شد، زمانی که ملکه ماریا ترزا یک دانشکده پزشکی را به دانشگاه Nagyszombat (Trnava فعلی، اسلواکی) افزود. اندکی بعد، این دانشگاه ابتدا به بودا و سپس به پست (بوداپست کنونی) نقل مکان کرد و زمانی که دانشگاه در محل دائمی خود مستقر شد، دوره‌ای از توسعه بزرگ آغاز شد.

از سال 1990 برنامه‌های پیش‌دانشگاهی برای کمک به دانش‌آموزانی که نیاز به آموزش یا بازبینی اضافی در موضوعات موردنیاز و به زبان انگلیسی دارند، سازماندهی شده است تا آن‌ها را برای شرکت در آزمون‌های ورودی برای برنامه‌های دوره عادی دانشگاه‌های پزشکی آماده کنند.

دانشگاه سملوایز مجارستان یک موسسه پیشرو در آموزش عالی در مجارستان و منطقه اروپای مرکزی در حوزه پزشکی و علوم بهداشتی است. تعهد اصلی آن بر اساس یکپارچگی آموزش، تحقیق و درمان است که دانشگاه سملوایز را به یک مرکز دانش بین‌المللی مشهور تبدیل می‌کند.

تحصیلات دانشگاه سملوایز:

دانشگاه سملوایز در بین دانشگاه‌های مجارستانی که علوم بهداشتی را تدریس می‌کنند منحصربه‌فرد است. با تاریخ 250 ساله خود، دانش زیادی را جمع‌آوری کرده است و به بیش از 100000 دانش‌آموز که بسیاری از آن‌ها متخصصان مشهور در رشته‌های مربوطه هستند، دیپلم اعطا کرده است.

گرایش شما، می‌تواند از شاخه‌های زیر باشد:

_پزشکی

_دندانپزشکی

_داروخانه

_فیزیوتراپی کارشناسی

_کارشناسی پرستاری

_کارشناسی ارشد پرستاری

_مامایی

_دامپزشکی

دانشگاه سملوایز در بوداپست هشتم قرار دارد. این دانشگاه بر اساس شناخته‌شده‌ترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های بین‌المللی، در بین 1000 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

رنکینگ دانشگاه سملوایز:

دانشگاه سملوایز (Semmelweis) در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی توسط Times Higher Education در رتبه 251 قرار دارد و طبق بررسی‌های دانشجویان در Studyportals، دارای امتیاز کلی 4.9 ستاره می‌باشد.

دانشگاه های مجارستان مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت

شناخت دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت در مجارستان برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در مجارستان حائز اهمیت می باشد. این دو وزارت خانه به صورت جداگانه لیستی از دانشگاه های مورد تاییدشان را منتشر نموده اند که افراد می توانند، بعد از مطالعه آن، جهت ثبت درخواست مبنی بر پذیرش از دانشگاه اقدام نمایند. چنانچه شما در یکی از دانشگاه های مذکور در لیست، تحصیل کرده باشید، بعد از بازگشت به ایران برای کار با مشکل مواجه نخواهید شد. در غیر این صورت مدرک شما بی اعتبار تلقی می گردد. 

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در مجارستان

دانشگاه های خوب دانشگاه های متوسط

دانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپست

دانشگاه علوم کاربردی استرازی کارولی

دانشگاه کوروینوس

دانشگاه ساپرون

دانشگاه اتوش لورند

دانشگاه کاپوسوار

دانشگاه سملوایز

دانشگاه نیردی هازا

دانشگاه دبرسن

دانشگاه سنت اشتوان

دانشگاه پچ

دانشگاه سگد

دانشگاه میسولک

دانشگاه دامپزشکی بوداپست

دانشگاه های مجارستان مورد تایید وزارت بهداشت در مجارستان

دانشگاه پچ
دانشگاه پچ
دانشگاه دبرسن
دانشگاه دبرسن
دانشگاه سملوایز
دانشگاه سملوایز
دانشگاه سگد
دانشگاه سگد
قبل
بعدی
جهت دریافت مشاوره رایگان تحصیل در مجارستان با ما در تماس باشید!

تلفن تماس : ۰۷۱۳۲۳۱۷۴۴۰ _ ۰۹۱۷۴۲۴۳۰۴۲ _ 09172755767

واتس آپ : ۰۹۱۷۴۲۴۳۰۴۲ - 09172755767

تلگرام : https://t.me/exirapply

اینستاگرام : exir_apply و iranian_china

کالج ها در مجارستان

کالج ها در مجارستان مراکز آموزشی می باشند که به ارائه آموزش های مقدماتی می پردازند. دانشجویان با تحصیل در این موسسات آموزشی کوچک، آمادگی ورود به دانشگاه ها را پیدا می کنند. افراد با دارابودن مدرک دیپلم و بالاتر می توانند، جهت ثبت درخواست پذیرش در کالج مجارستان اقدام نمایند. شرایط تحصیل در کالج های مجارستان تقریبا مشابه شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور است ؛ البته توجه داشته باشید که هر کالج ممکن است، شرایط و مدارک خاصی را از متقاضیان درخواست کند. کالج ها در مجارستان رشته های زیر را به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می دهند.

کالج ها در مجارستان

  • پزشکی
  • مهندسی
  • زبان انگلیسی
  • دوره های پزشکی انگلستان
  • زبان آلمانی
  • مدریت و اقتصاد
  • دوره IMAT
تحصیل در کالج دونا در مجارستان

کالج دونا در سال 2010 توسط جناب مهندس متین هاشم در بوداپست مجارستان تأسیس شده است . دوره‌های ارائه شده در این کالج عبارت هستند از:

  1. دوره علوم پایه

-پیش (پیرا) پزشکی‌

برای داوطلبان رشته‌های:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • فیزیوتراپی
  • شیمی‌
  • زیست‌شناسی‌

شامل دروس: زبان انگلیسی عمومی، زبان تخصصی رشته پزشکی، زیست‌شناسی، شیمی و فیزیک و زبان مجاری

  1. دوره علوم فنی

-پیرا مهندسی

برای داوطلبان رشته‌های:

  • مهندسی‌
  • علوم پایه

شامل دروس و رشته‌های: ریاضی‌، فیزیک، کامپیوتر، زبان انگلیسی عمومی و تخصصی

  1. دوره علوم اقتصادی

-پیش بازرگانی و مدیریت

شامل دروس و رشته‌های: مدیریت، کامپیوتر، زبان انگلیسی عمومی و تخصصی

  1. دوره‌های پیش فوق لیسانس و دکترا

این دوره‌ها به صورت مشترک برای داوطلبان دوره‌های فوق لیسانس و دکترا برگزار می‌گردند.

تحصیل در کالج مک دنیل در مجارستان

کالج مک دنیل یک کالج خصوصی است که در سال 1994 در بوداپست تأسیس شده است. در واقع این کالج شعبه اروپایی کالج مک دنیل در وست مینیستر مریلند آمریکا است که در سال 1867 در آمریکا بنا شد. مدرک این کالج در اروپا، کانادا و آمریکا معتبر است.

دوره‌هایی که در این کالج ارائه می‌شوند عبارتند از:

دوره پیش پزشکی

مخصوص داوطلبانی که متقاضی تحصیل در رشته‌های زیر هستند:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • فیزیوتراپی
  • زیست‌شناسی
  • شیمی

دروس ارائه شده در این دوره عبارت هستند از: زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، زبان مجاری، انگلیسی عمومی و تخصصی

تحصیل در کالج وکرله در مجارستان

کالج وکرله در مجارستان توسط یکی از نوابغ کشور مجارستان تاسیس شده است. افراد بعد از اتمام تحصیلات خود در این کالج، جهت کار به شرکت ها معرفی می شوند که این موضوع یکی از نقاط مثبت تحصیل در این کالج می باشد. فارغ التحصیلان ابتدا دوره کارورزی خود را در شرکت ها سپری می کنند و سپس کار خود را آغاز می نمایند. بنابراین چناچه قصد تحصیل در مجارستان را دارید و نگران یافتن شغل مناسب می باشید، کالج وکرله می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. کالج وکرله دوره های آموزشی زیر را ارائه می دهد.

  • منابع انسانی
  • بازاریابی و تجارت
  • مدیریت
  • اقتصاد و حسابداری
  • مدیریت بین الملل
  • انفورماتیک کسب و کار

هزینه های تحصیل در مجارستان

همانطور که در قسمت های اخیر اشاره کردیم، هزینه های تحصیل در مجارستان بسیار مقرون به صرفه بوده و به همین علت می تواند یک گزینه عالی برای تحصیل در قاره اروپا در نظر گرفته شود.

هزینه تحصیل در مجارستان بسته به این که شما در چه دانشگاهی پذیرفته شده اید، متفاوت می باشد. مسلما افراد می بایست برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی مجارستان، شهریه بالاتری را پرداخت نمایند.

همچنین نوع رشته متقاضی می تواند در تعیین هزینه های تحصیل در مجارستان موثر باشد؛ زیرا رشته های پرطرفداری مانند پزشکی و پیراپزشکی رشته های گران تری محسوب می شوند و هر رشته بسته به این که فرد در چه مقطعی قرار داشته باشد، از میزان شهریه متفاوتی برخوردار است.

درمورد افرادی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شده اند، باید اشاره کنیم که این گروه از دانشجویان عموما به صورت کاملا رایگان و یا با پرداخت هزینه بسیار ناچیز به تحصیل در مجارستان می پردازند.

در ادامه قصد داریم تا با رسم جدول هزینه تحصیل در هر یک از مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری دید روشن تری را در رابطه با هزینه های تحصیل در مجارستان در شما کاربران گرامی ایجاد نماییم.

با این حال، شما برای اطلاع دقیق از هزینه می بایست با دانشگاه منتخبتان گفت و گو داشته باشید. فراموش نکنید که در مسیر اخذ پذیرش تحصیل در مجارستان به غیر از شهریه دانشگاه، پرداخت هزینه های دوره آموزشی زبان، هزینه اخذ ویزا و… نیز الزامی می باشد.

نکته: توجه داشته باشید که هزینه های فوق الذکر به صورت تقریبی بیان شده و مقدار دقیق آن متناسب با نوع رشته و دانشگاه شما تعیین می گردد. همچنین توجه داشته باشید که هزینه های مذکور در دانشگاه های خصوصی دو برابر بوده و حتی به 18 تا 20 هزار یورو نیز می رسد.

مقطع تحصیلی هزینه
مقطع کارشناسی
3000 الی 5000 یورو (به جز رشته های پزشکی)
مقطع کارشناسی ارشد
3000 الی 7500 یورو
مقطع دکتری
4000 الی 8000 یورو
مقطع تحصیلی هزینه
پیش دبستان
12000 الی 13000 دلار
دبستان
20000 الی 22000 دلار
متوسطه
22000 الی 25000 دلار

هزینه زندگی در مجارستان

افرادی که قصد تحصیل در مجارستان را دارند، به طور معمول به دنبال کسب اطلاعات دقیق در رابطه با هزینه زندگی در مجارستان می باشند؛ زیرا آن ها علاوه بر پرداخت شهریه، برای گذراندن زندگی خود به خرید اقلام غذایی، پوشاک و تهیه مسکن نیاز دارند.

این مژده را به شما می دهیم که انتخاب کشور مجارستان برای تحصیل و مهاجرت، در کاهش هزینه های شما بسیار موثر می باشد زیرا هزینه زندگی در این کشور بسیار پایین تر از سایر کشورها است.

ناگفته نماند که شما می توانید، شهرهایی از اطراف بوداپست را برای سکونت انتخاب کنید که تهیه مسکن و… در آن جا ارزان تر باشد و یا با پرداختن به یک کار دانشجویی در مجارستان هزینه زندگی در این کشور را به حداقل برسانید. در جدول زیر هزینه های زندگی به صورت اجمالی درج شده است.

دسته بندی ها هزینه ها
هزینه خورد و خوراک
تقریبا 1 تا 10 یورو برای هر وعده
هزینه حمل و نقل
تقریبا 2 تا 12 یورو
هزینه خرید پوشاک
تقریبا 30 تا 60 یورو
هزینه اجاره یا خرید مسکن
تقریبا 300 تا 700 یورو

کار دانشجویی در مجارستان

در بخش های فوق در رابطه با هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان اطلاعات ارزنده ای را ارائه نمودیم. همانطور که ملاحظه نمودید، تحصیل در مجارستان جدای از هزینه های دانشگاه، نیاز به پرداخت سایر مخارج زندگی اعم از خوراک و مسکن دارد. لذا افراد می بایست از توانایی مالی مطلوبی برخوردار بوده و حدالامکان در جهت کاهش دادن هزینه های تحصیل در مجارستان کوشا باشند.

هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان با توجه به سبک زندگی هر فرد متفاوت است. کار دانشجویی در مجارستان می تواند، یک گزینه عالی برای دانشجویان بین المللی باشد. دانشجویان بین المللی هر هفته مجاز به 24 ساعت کار در مجارستان هستند. این دانشجویان بر حسب تلاش خود قادر به کسب درآمدی ماهیانه معادل 300 تا 1000 یورو می باشند.

دانشجویان بین المللی می بایست برای اشتغال به کار دانشجویی در مجارستان، جهت دریافت مجوز کار اقدام نموده و همچنین کارت TAJ و کارت شناسایی مالیاتی داشته باشند. پس از آن دانشجو می تواند، با عقد یک توافق نامه با کارفرمای خود، فعالیت خود را آغاز نماید.

بسیاری از افرادی که جهت تحصیل به مجارستان مهاجرت می کنند، بعد از اتمام دوره تحصیل خود مایل به تداوم اقامت خود می باشند؛ چرا که این کشور شرایط خوبی را برای آن ها فراهم نموده است. یکی از مزایایی که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم، عضویت این کشور در حوزه شنگن می باشد که همین عامل انگیزه قوی برای این تصمیم است.

این دسته از افراد می توانند بعد از اتمام دوره تحصیلی خود، ویزای تحصیل را به ویزای کار تغییر دهند؛ با این شرط که دو هفته قبل از پایان انقضای ویزای تحصیل، درخواست خود را مبنی بر اخذ مجوز تحصیل به کار ارائه نمایند. تحت این شرایط آن ها به مدت 9 ماه دیگر فرصت دارند تا کسب و کار خود در مجارستان آغاز کنند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول مدارکی هستند که دانشگاه برای پذیرش به صورت اینترنتی از متقاضیان دریافت می کنند که در قسمت ابتدای متن مقاله نیز مختصرا به آن اشاره نمودیم. این مدارک با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع افراد متفاوت می باشند ولی عموما شامل سوابق تحصیلی، رزومه کاری و مدارک شناسایی می باشند.

همچنین دانشگاه بعد از دریافت رزومه ترجمه شده افراد ممکن است، سطح دانش آن ها را از طریق برگزاری آزمون ورودی و مصاحبه بسنجد. پس از آن که متقاضی مورد تایید دانشگاه مورد نظر خود قرار گرفت می بایست به کنسولگری مجارستان در کشور خود مراجعه نموده و مدارک زیر را به مقامات مسئول ارائه نماید.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول مدارکی هستند که دانشگاه برای پذیرش به صورت اینترنتی از متقاضیان دریافت می کنند که در قسمت ابتدای متن مقاله نیز مختصرا به آن اشاره نمودیم. این مدارک با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع افراد متفاوت می باشند ولی عموما شامل سوابق تحصیلی، رزومه کاری و مدارک شناسایی می باشند. همچنین دانشگاه بعد از دریافت رزومه ترجمه شده افراد ممکن است، سطح دانش آن ها را از طریق برگزاری آزمون ورودی و مصاحبه بسنجد. پس از آن که متقاضی مورد تایید دانشگاه مورد نظر خود قرار گرفت می بایست به کنسولگری مجارستان در کشور خود مراجعه نموده و مدارک زیر را به مقامات مسئول ارائه نماید. • مدرک پذیرش از دانشگاه • فیش پرداخت هزینه تحصیل • گذرنامه • عکس و سایر مدارک هویتی • انگیزه نامه • اثبات برخورداری از تمکن مالی • پرداخت هزینه ویزا معادل هشتاد یورو • ارائه بیمه درمانی مدارک مذکور به صورت حضوری از فرد دریافت شده و معمولا وی ملزم به انجام مصاحبه در سفارت می باشد. این پروسه معمولا یک تا سه ماه زمان نیاز دارد. فراموش نکنید که شما بعد از ورود به خاک مجارستان بایستی حداکثر تا دو هفته، درخواست اقامت خود را ثبت کنید. همچنین شما برای ثبت نام در دانشگاه می بایست به صورت حضوری مدارکی را ارائه نمایید. گاهی افراد باید به جای اخذ ویزای تحصیلی بلندمدت ابتدا جهت دریافت ویزای کوتاه مدت اقدام نمایند که این امر در مواقع اخذ پذیرش مشروط الزامی می باشد. به این معنا که شخص ویزای کوتاه مدت دریافت کرده و به گذراندن دوره آموزشی خود در کالج های زبان می پردازد. سپس در صورت تایید دانشگاه اقامت تحصیلی طولانی مدت دریافت می کند.

  • مدرک پذیرش از دانشگاه 
  • فیش پرداخت هزینه تحصیل
  • گذرنامه
  • عکس و سایر مدارک هویتی
  • انگیزه نامه
  • اثبات برخورداری از تمکن مالی
  • پرداخت هزینه ویزا معادل هشتاد یورو
  • ارائه بیمه درمانی

مدارک مذکور به صورت حضوری از فرد دریافت شده و معمولا وی ملزم به انجام مصاحبه در سفارت می باشد. این پروسه معمولا یک تا سه ماه زمان نیاز دارد. فراموش نکنید که شما بعد از ورود به خاک مجارستان بایستی حداکثر تا دو هفته، درخواست اقامت خود را ثبت کنید. همچنین شما برای ثبت نام در دانشگاه می بایست به صورت حضوری مدارکی را ارائه نمایید.

گاهی افراد باید به جای اخذ ویزای تحصیلی بلندمدت ابتدا جهت دریافت ویزای کوتاه مدت اقدام نمایند که این امر در مواقع اخذ پذیرش مشروط الزامی می باشد. به این معنا که شخص ویزای کوتاه مدت دریافت کرده و به گذراندن دوره آموزشی خود در کالج های زبان می پردازد. سپس در صورت تایید دانشگاه اقامت تحصیلی طولانی مدت دریافت می کند.

شرایط سنی تحصیل در مجارستان

افراد برای دریافت پذیرش تحصیل در مجارستان بایستی واجد مجموعه از شرایط ویژه باشند. معیار سن یکی از شرایطی است که دارا بودن آن برای بسیاری از کشورها حائز اهمیت است. این مژده را به شما می دهیم که شرایط سنی تحصیل در مجارستان در حال حاضر شامل موارد خاص و سخت گیرانه ای نمی شود. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که امکان تغییر قوانین در هر دوره بعید نیست و شرایط هر دانشگاه و موسسه آموزشی ممکن است متفاوت باشد.

به طور کلی می توانیم، اشاره کنیم که افراد بالای 18 سال قادر به اخذ پذیرش و تحصیلات عالی در مجارستان می باشند. همچنین افراد با سنین بالای 16 سال قادر به دریافت مجوز کار هستند. شرایط سنی تحصیل در مجارستان بیشتر در مواقعی مطرح می شود که فرد قصد دریافت بورسیه تحصیلی را داشته باشد؛ چرا که به طور معمول داشتن گپ تحصیلی زیاد و سن نامتناسب با مقطع تحصیلی فرد را از دریافت بورسیه محروم می نماید. به عنوان مثال بورسیه تحصیلی در بسیاری از کشورها برای مقطع ارشد دارای شرط سنی 25 تا 30 و در مقطع دکتری 30 تا 35 می باشد. مجددا تاکید می کنیم که شرایط پذیرش در هر دانشگاهی متفاوت است.

اقامت پس از تحصیل در مجارستان

همه افرادی که موفق به اخذ اقامت تحصیل در مجارستان می شوند، شانس ادامه اقامت در این کشور را دارند. نخستین راه برای اخذ اقامت پس از تحصیل در مجارستان اقدام نمودن جهت دریافت اقامت کار می باشد که این می تواند، اقامت شما و بهره مندی از مزایای این کشور را طولانی تر نماید.

اقامت پس از تحصیل در مجارستان

شرایط دریافت اقامت پس از تحصیل را می توانید، در قسمت های فوق مطالعه نمایید. روش دیگر اخذ اقامت دائم، ازدواج با یک شهروند مجارستانی است که امکان دریافت اقامت دائم را فراهم می کند.

با این حال در صورتی که افراد از این گزینه صرفا به عنوان یک راه برای دریافت اقامت استفاده نمایند، به جز درگیر شدن با چالش های مختلف در این مسیر چیزی نصیبشان نمی شود. می توان این گونه نتیجه گرفت که بهترین گزینه برای کسب اقامت دائم آغاز کسب و کار و سرمایه گذاری می باشد.

دریافت پاسپورت مجارستان از طریق دریافت ویزای تحصیلی

پاسپورت مجارستان در میان پاسپورت سایر کشورهای مهم دنیا دارای ارزش بالایی است. از همین رو افراد بعد از آغاز مهاجرت تحصیلی خود مایل به دریافت پاسپورت مجارستان می باشند. افرادی که دارای پاسپورت این کشور هستند، می توانند به بیش از 160 کشور بدون ویزا سفر کنند. همانطور که ملاحظه کردید، دریافت پاسپورت مجارستان از طریق ویزای تحصیلی به صورت غیر مستقیم امکان پذیر است.

یکی از بهترین روش های اخذ اقامت دائم و دریافت پاسپورت، آغاز سرمایه گذاری، کسب و کار و یا راه اندازی استارتاپ ها بعد از اتمام تحصیل می باشد. افراد برای اقدام به این امر می بایست از فرصت 9 ماهه تعیین شده بعد از اتمام تحصیل استفاده نمایند و همچنین در صورتی که توانایی مالی خوبی دارند، بعد از مشورت با یک کاردان خبره در این زمینه، اقدامات لازم را انجام دهند.

جهت دریافت مشاوره رایگان تحصیل در مجارستان با ما در تماس باشید!

تلفن تماس : ۰۷۱۳۲۳۱۷۴۴۰ _ ۰۹۱۷۴۲۴۳۰۴۲ _ 09172755767

واتس آپ : ۰۹۱۷۴۲۴۳۰۴۲ - 09172755767

تلگرام : https://t.me/exirapply

اینستاگرام : exir_apply و iranian_china

سوالات متداول تحصیل در مجارستان

این سوال که آیا لازمه برای تحصیل در مجارستان زبان یاد بگیرم؟ یکی از پرتکرارترین پرسش های است که در راستای تحصیل در مجارستان پرسیده می شود. در پاسخ به این سوال می بایست اشاره کنیم که افراد برای تحصیل در این کشور بسته به نوع مدرسه، دانشگاه یا موسسه آموزشی که قصد ورود به آن را دارند، باید به یکی از زبان های مجاری، آلمانی و انگلیسی مسلط باشند.

اکثر مراکز آموزشی بین المللی در مجارستان داشتن مدرک زبان انگلیسی را ضروری می دانند؛ اما در صورتی که مدرک زبان انگلیسی را ندارید، نباید نگران باشید زیرا این کشور امکان یادگیری زبان را برای شما فراهم نموده است. افرادی که دارای استعداد و توانایی یادگیری زبان هستند، می توانند بدون مدرک تافل یا آیلتس، از طریق اخذ ویزای کوتاه مدت، پذیرش مشروط گرفته و در دوره های آموزشی زبان شرکت نمایند. آموزش زبان در قالب دوره های مقدماتی برای دانشجویان پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و… و همچنین کالج های آموزشی برای سایر دانشجوها برگزار می شود.

آقایان در یک بازه سنی مشخص (هجده تا پنجاه سال) مشمول به انجام رساندن خدمت سربازی خود می باشند. از همین رو این سوال برای افراد ایجاد می شود که برای تحصیل در مجارستان سربازی را چه کار کنیم؟ در پاسخ باید اشاره کنیم که اگر فرد دارای غیبت سربازی باشد امکان خروج از کشور را ندارد؛ اما آقایانی با وضعیت تحصیلی مشخص و یا دارای معافیت تحصیلی می توانند، بعد از گرفتن پذیرش از دانشگاه مجارستان به تحصیل در آن جا بپردازند. افراد جهت انجام این امر کافی است که به مراجع قانونی ذی ربط مراجعه نموده و وثیقه ای متناسب با نوع مهاجرت تحصیلی خود ارائه کنند. ارزش این وثیقه به مقطع تحصیلی؛ مدت مهاجرت و کشور مقصد بستگی دارد.

رزومه شغلی و یا تحصیلی یکی از مدارکی است که معمولا از سوی دانشگاه منتخب متقاضی برای اخذ پذیرش تحصیل در مجارستان درخواست می شود. رزومه و سوابق تحصیلی شما می بایست در یک فرمت مخصوص و به صورت ترجمه شده ارائه گردد. به همین دلیل تیم ما قصد دارد تا در قسمت زیر به معرفی سایت های کاربردی برای نوشتن رزومه بپردازد.

  • me
  • com
  • com
  • com
  • visualCV