کار در چین

در این مقاله قصد داریم مطالب جامعی در رابطه با هر آن چه که باید در مورد قوانین کار در چین بدانید را در اختیارتان قرار دهیم. بسیاری از افراد به‌منظور اخذ اقامت در این کشور، تصمیم می‌گیرند از طریق کار در این کشور اقدام کنند. با توجه به نرخ بیکاری در چین که در ادامه در رابطه با آن صحبت می‌کنیم، می‌توان گفت که بازارهای کاری این کشور از شرایط مناسبی برخوردارند. اگر کمی در این موردتحقیق کرده باشید، مطمئناً می‌دانید که کشور چین برای کار و تجارت، یکی از بهترین کشورها به شمار می‌رود. سرمایه‌گذاران خارجی به دلیل مطلوب بودن شرایط، در طول این سال‌ها، به درآمدهای بسیاری بالایی از بازارهای این کشور رسیده‌اند.

در سراسر جهان، مردم شاهد این موضوع بوده‌اند که کشور چین از معدود کشورهایی است که در حوزه اقتصادی رشد بی‌نظیری داشته است و با وجود جمعیت یک میلیارد و پانصدمیلیون‌نفری، به‌عنوان دومین اقتصاد بزرگ در جهان شناخته شده است. تولید و صادرات در این کشور اهمیت بسیار زیادی دارد. با سرمایه‌گذاری‌های کوچک و بزرگ احتمال موفقیت و رسیدن به درآمدهای عالی در این کشور بسیار زیاد است. در این مقاله در رابطه با حداقل دستمزد دریافتی، مشاغل موردنیاز و پردرآمد در این کشور، روش‌های کاریابی و نحوه دریافت ویزای کاری صحبت خواهیم کرد.

جهت دریافت مشاوره رایگان کار در چین با ما در تماس باشید!

تلفن تماس : ۰۷۱۳۲۳۱۷۴۴۰ _ ۰۹۱۷۴۲۴۳۰۴۲ _ 09172755767

واتس آپ : ۰۹۱۷۴۲۴۳۰۴۲ - 09172755767

تلگرام : https://t.me/exirapply

اینستاگرام : exir_apply و iranian_china

نرخ بیکاری در چین

شرایط کار در چین

در حال حاضر در کشور چین که به‌عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان شناخته می‌شود، نرخ بیکاری در کمترین سطح سه سال اخیر قرار دارد. در 12 ماه منتهی به اکتبر، نرخ بیکاری در کشور چین به 4.9 رسیده است. تقریباً می‌توان گفت که نسبت به بازه مشابه منتهی به ماه قبل، این نرخ تغییر محسوسی نداشته است. با توجه به برآورد قبلی کارشناسان، در سه سال اخیر، کمترین نرخ بیکاری در این کشور ثبت شده است.

نرخ بیکاری در بین جوانان 16 تا 24 سال در طی این مدت به 14.2 رسیده است. در 31 شهر بزرگ چین نیز متوسط نرخ بیکاری به 1/5 رسیده است. با توجه به این موارد، می‌توان گفت که امکان کاریابی در این کشور برای افراد خارج از این کشور، وجود دارد و تا حدود زیادی شاهد اقدامات افراد متقاضی برای کار در این کشور هستیم.

 

حداقل دستمزد در چین

در سال 2018، 15 استان و در سال 2019، 7 استان، حداقل حقوق ماهیانه را با توجه به استانداردها افزایش دادند. منظور از استاندارد در اینجا این است که نه‌تنها به حمایت از حقوق کارگران توجه می‌شود بلکه به توسعه شرکت‌ها نیز توجه می‌کنند. در حدود 10 سال است که حداقل دستمزد در شانگهای چین به‌صورت سالانه تنظیم می‌گردد. با این حال، در تاریخ 19 ژوئن، دفتر منابع انسانی و تأمین اجتماعی شانگهای چین اعلام کرد که در سال 2020، استاندارد حداقل دستمزد در این استان تعیین نخواهد شد. استاندارد حداقل حقوق ماهیانه کار در کشور چین برابر با 2.480¥ (یوان) است. این میزان حقوق از سال 2019 تاکنون حفظ شده است.

مشاغل موردنیاز در کشور چین

با توجه به رشد اقتصادی در این کشور، فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای افراد مشاغل در این کشور از طرف شرکت‌های بین‌المللی یا مؤسسات سرمایه‌گذاری خارجی ارائه می‌شوند. باید بدانید که در سال‌های اخیر، تعداد بیشتری از شرکت‌های چینی تصمیم به استخدام نیروی کار خارجی گرفته‌اند. در ادامه فهرستی از مشاغل موردنیاز در کشور چین را ارائه می‌دهیم و پس از آن شما را با 10 شغل پردرآمد در چین آشنا می‌کنیم.

دولت چین به‌شدت به توسعه صنعت فناوری متعهد است و به همین دلیل، جذب متخصصان فناوری اطلاعات از کشورهای خارج از چین اهمیت بسیار زیادی دارد. در طول این سال‌ها، با رشد خیره‌کننده‌ کسب‌وکار فناوری اطلاعات در چین روبه‌رو هستیم و فرصت‌های شغلی بسیار خوبی در شرکت‌های کوچک و متوسط فناوری برای متقاضیان فراهم شده است. بسیاری از افراد در این سال‌ها از طریق فعالیت در این حوزه، اقامت کاری دریافت کرده‌اند.

جالب است بدانید که هر ساله تعداد بالایی از مهندسین از دانشگاه‌های چین فارغ‌التحصیل می‌شوند. با این حال، به دلیل رشد سریع تولید صنعتی، در بعضی از مناطق، کشور چین با کمبود نیروی مهندسی با مهارت‌های خاص روبه‌رو شده است. دانشگاه‌های چین که در زمینه نفت و گاز، خودرو، صنایع سنگین و انرژی پاک آموزش می‌دهند، دانشگاه‌های توانمندی نیستند و به همین دلیل معمولاً نیروی کار در این رشته‌ها از خارج از چین جذب می‌شوند.

مشاغلی همچون تجارت الکترونیک، طراحی و تولید محتوا از جمله مشاغلی هستند که نیاز به خلاقیت دارند و در کشور چین نیز به‌سرعت در حال رشد هستند. بسیاری از اتباع خارجی در این زمینه‌ها مهارت‌ دارند و تصمیم به دریافت اقامت کاری از طریق فعالیت در این رشته‌های به نسبت جدید دارند؛ بنابراین می‌توان این مشاغل را از مناسب‌ترین مشاغل برای اتباع خارجی دانست.

افرادی که پایه زبان انگلیسی قوی دارند، می‌توانند این مشاغل را انتخاب کنند. در شهر پکن چین، شاهد مجموعه‌هایی از کانال‌های تلویزیونی، روزنامه‌های دولتی انگلیسی، پورتال‌های خبری و ایستگاه‌های رادیویی هستیم. تمام این مجموعه‌ها وظیفه دارند پیام ملت و دولت چین را به تمام جهان ارسال کنند. همچنین بسیاری از شرکت‌ها به‌منظور نوشتن فنی، مکاتبات منسجم و ترجمه سند حقوقی به دنبال افرادی هستند که به زبان انگلیسی مسلط باشند؛ بنابراین می‌توان این مشاغل را از سری مشاغل موردنیاز کشور چین دانست که می‌توان از طریق کاریابی برای مشغول شدن در این حوزه‌ها نیز اقدام کرد.

10 شغل پردرآمد در چین

راه‌های بسیار متعددی برای کسب درآمد در کشور چین وجود دارد و افرادی که دارای تخصص و توانمندی‌های خاصی هستند، می‌توانند به درآمدهایی بالایی در این کشور دست پیدا کنند. در این بخش از مقاله به معرفی شغل‌های پردرآمد کشور چین می‌پردازیم:

کار در چین

  • مشاغل مدیریتی
  • داروسازان و پزشکان
  • مشاور حقوقی
  • مدیران منابع انسانی
  • مدیریت و زیرشاخه‌های آن
  • فناوری آی تی
  • آموزش زبان انگلیسی و تدریس
  • لیدری
  • برنامه‌نویس کامپیوتر
  • تولید محتوا

 

روش‌های کاریابی در چین

 

برای یافتن شغل در کشور چین، هر فردی نیازمند داشتن CV قوی یا رزومه است. علاوه بر این‌ها فرد متقاضی باید به زبان چینی و زبان محلی منطقه‌ای که قصد فعالیت در آن را دارد، مسلط باشد. افراد خارجی بسیار زیادی در طول این سال‌ها، تصمیم گرفته‌اند برای کار به کشور چین مهاجرت کنند. در حال حاضر، متقاضیان به روش‌های مختلفی می‌توانند در کشور چین، کار پیدا کنند. لازم است تأکید کنیم که برقراری روابط با افراد چینی، یک اصل بسیار مهم است و هر فرد به‌منظور فعالیت در شبکه‌ها و دیگر بخش‌ها باید بتواند به‌خوبی با افراد چینی ارتباط برقرار کند. اکنون قصد داریم به شرح روش‌های کاریابی در کشور چین بپردازیم:

فرم ارزیابی

ویزای کاری چین

متقاضیانی که قصد دریافت ویزای کاری چین را دارند، باید دارای شرایط زیر باشند:

  • سن فرد متقاضی باید بیشتر از 18 سال باشد.
  • فرد متقاضی باید سلامت جسمی و روحی کاملی داشته باشد.
  • متقاضی باید دارای مهارت‌های حرفه‌ای مرتبط با شغل موردنظر خود داشته باشید.
  • تجربه کاری نیز علاوه بر مهارت‌های فرد، اهمیت بسیار زیادی دارد.

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای کاری و اقامت کاری در چین عبارتند از:

3 نوع ویزای کاری در کشور چین وجود دارد که هر فرد می‌تواند به‌منظور مهاجرت کاری یکی از آن‌ها را انتخاب کند. انواع ویزاهای کاری در چین عبارتند از:

R Visa

انواع ویزاهای کاری در چین

M Visa

انواع ویزاهای کاری در چین

Z Visa

انواع ویزاهای کاری در چین

کلام آخر

در این مقاله به بررسی قوانین کار در چین پرداختیم. در رابطه با نرخ بیکاری، حداقل دستمزد در چین، مشاغل موردنیاز، شغل‌های پردرآمد، روش‌های کاریابی و نحوه دریافت ویزای کاری در کشور چین صحبت کردیم. سعی کردیم از زوایای مختلف کار در چین را موردبررسی قرار دهیم. امیدواریم که اطلاعات کاربردی و کاملی را در اختیارتان قرار داده باشیم.