ثبت شرکت در دبی با قوانین 2023 امارات

دبی با موقعیت استراتژیک، اقتصاد پر جنب و جوش و محیط تجاری مطلوب، به مقصدی جذاب برای کارآفرینان و مشاغل در سراسر جهان تبدیل شده است. ثبت شرکت در دبی می تواند درها را به روی فرصت های پرسود باز کند، اما درک فرآیند و الزامات مربوط به آن مهم است.

ثبت شرکت در دبی در طی چند سال اخیر، به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. دلیل این امر می تواند، وجود مزایای بسیار برای فعالان حوزه کسب و کار باشد. امارات متحده عربی یکی از کشورهایی است که سرعت رشد و توسعه بالای آن در اقتصاد، زمینه مناسبی برای مهاجرت و سرمایه گذاری افراد فراهم آورده است. 

پادکست ثبت شرکت در امارات و دبی را از دست ندهید!

جهت دریافت مشاوره رایگان ثبت شرکت با ما در تماس باشید!

تلفن تماس : ۰۷۱۳۲۳۱۷۴۴۰ _ ۰۹۱۷۴۲۴۳۰۴۲ _ 09172755767

واتس آپ : ۰۹۱۷۴۲۴۳۰۴۲ - 09172755767

تلگرام : https://t.me/exirapply

اینستاگرام : exir_apply و iranian_china

مراحل ثبت شرکت در دبی

 

مراحل ثبت شرکت در دبیهمانطور که می دانید، افراد برای به انجام رساندن هر کاری باید یک سری اقدامات اصولی را با موفقیت پشت سر بگذارند که میزان حساسیت و اهمیت این اقدامات به هدف مورد نظر آن ها بستگی دارد. افرادی که قصد ثبت شرکت در دبی را دارند، می بایست با جزییات این امر آشنایی داشته باشند تا بتوانند، مراحل ثبت شرکت در دبی را به درستی تکمیل نمایند. لازم است بدانید، در صورتی که جهت انجام مراحل تعلل نموده و آن را رعایت نکنید، در اتمام پروسه ثبت شرکت در دبی با مشکل مواجه خواهید شد. مراحل مهم ثبت شرکت در امارات به شرح ذیل می باشند.

در مرحله نخست افراد می بایست موضوع و مدت فعالیت خود را تعیین نمایند. دقت داشته باشید که ارزیابی و تصمیم گیری راجع به این مورد در انتخاب شرکا نقش مهمی دارد. به بیان دیگر بسته به این که مسئولیت های شرکت محدود بوده و یا دارای سهامی خاص باشد، تعداد اعضا متفاوت خواهد بود.

در این مرحله سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در امارات تعیین می گردد. میزان سرمایه با محدوده اهداف کاری تعیین شده در شرکت رابطه مستقیمی دارد.

مسلما افراد برای ثبت شرکت در دبی بایستی جهت انتخاب نام نیز اقدام نمایند. در حالت کلی شما می توانید نام و نام خانوادگی خود را به عنوان نام شرکت انتخاب کنید که هزینه مجزای ندارد اما در صورتی که تمایل دارید نام غیر عربی برای شرکت خود انتخاب کنید ملزم به پرداخت هزینه جزِئی به دولت امارات هستید.

در این مرحله افراد بایستی به گرفتن مجوز کسب و کار در دبی اقدام کنند. برای انجام این کار افراد فرم درخواست ثبت شرکت را پر کرده و به سازمان مربوطه در کشور امارات ارائه می دهند. بدیهی است که هر کشوری شرایط خاص خود را برای اعطای این مجوز به متقاضیان دارا می باشد. لذا افراد برای ثبت شرکت در دبی باید مدارک و شرایط درخواست شده از طرف آن کشور را فراهم کنند.

افراد پس از ثبت درخواست می بایست منتظر دریافت فرم تاییدیه حقوقی و سایر تاییدیه ها از سوی وزارت توسعه اقتصادی کشور امارات بمانند چرا که اشخاص در صورت عدم دریافت این فرم، مجاز به ثبت شرکت در دبی نیستند.

توافق نامه، نامه ای مکتوب است که شرایط و جزییات همکاری دو ارگان مختلف را روشن می سازد. هدف از نگارش توافق نامه، مشخص کردن تعهدات، وظایف و گستره کاری طرفین می باشد. کارگزاران پیش از آغاز کار می بایست جهت تهیه این توافق نامه اقدام کنند.

افراد برای بعد از تکمیل مراحل ثبت شرکت در دبی باید به فکر اجاره یا خرید یک دفتر کار برای شرکت باشند. روشن است که داشتن دفتر کار مناسب برای برگزاری جلسات و سایر امور شرکت الزامی است. مناسبت مکان و محل تهیه دفتر کار به نوع موضوع کاری بستگی دارد.

توجه به این نکته ضروری است که شما جهت راه اندازی کسب و کار خود د دبی نیازی به دفتر فیزیکی نمی باشد و صرفا با پرداخت هزینه ای به دولت امارات تحت عنوان ایجاری می توانید بدون داشتن دفتر فیزیکی نیز به صورت قانونی فعالیت خود را آغاز نمایید.

یکی از مهمترین مراحل مهم فرایند ثبت شرکت در دبی، افتتاح حساب برای شرکت می باشد زیرا اعضای شرکت باید درصد مشخصی از سرمایه خود را در حساب شرکت سپرده گذاری کنند. افتتاح حساب بانکی نیز شرایط و مدارک خاصی را شامل می گردد که افراد باید در تهیه آن کوشا باشند.

به موجب قانون لازم است که شرکت در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت برسد. با اتمام روند ثبت شرکت در دبی، یک کد برای شرکت اختصاص پیدا می کند که حکم شناسنامه آن را داشته و منحصر به آن است.

 

شرایط ثبت شرکت در دبی

شرایط ثبت شرکت در دبی

حتما تاکنون این سوال برایتان پیش آمده است که شرایط ثبت شرکت در دبی چیست؟

لازم است اشاره کنیم که اعضای شرکت ممکن است، بسته به نوع فعالیت، نیازمند فراهم نمودن شرایط مختلفی باشند. از آن جایی که شرایط ثبت شرکت ممکن است، در هر دوره با وضع قوانین جدید تغییر کند، پیشنهاد می شود که افراد قبل از هر کاری، جهت آگاهی از شرایط ثبت شرکت،از طریق شماره های درج شده د ر وبسایت موسسه مشاوره رایگان دریافت کنند.

ثبت شرکت در امارات نیازمند شرایط خاصی نمی باشد شما تنها با داشتن حداقل سرمایه و بدون نیاز به مدرک دانشگاهی و یا مدرک زبان قادر خواهید بود شرکت مورد نظر خودرا در امارات ثبت کنید.

قوانین2023 امارات برای ثبت انواع شرکت ها در دبی

افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشور امارت را دارند، در پی دانستن قوانین این کشور می باشند. زندگی و کار در هر کشوری مستلزم پیروی از قوانین می باشد. بنابراین تیم نویسندگان ما تلاش کرده است تا در این بخش به برخی از قوانین 2023 امارات بپردازد. اگر به دنبال قوانین کشور امارات هستید، به جدید و به روز بودن آن توجه داشته باشید زیرا قوانین هر کشوری ممکن است در طی گذشت زمان دست خوش تغییرات شوند.

  • دقت داشته باشید که چنانچه به ثبت شرکت در منطقه آزاد امارات پرداخته باشید، 100 درصد سهام متعلق به شما خواهد بود.
  • پس از ثبت شرکت در دبی از دادن مالیات، کاملا معاف هستید.
  • برای تکمیل کادر شرکت می توانید، از نیروی خارجی و ایرانی استفاده نمایید.
  • شرایط ثبت شرکت در دبی شامل محدودیت های سنی سختگیرانه نمی شوند.
  • افراد قادر هستند تا در هر زمینه ای به ثبت شرکت در دبی بپردازند.
  • اگر قصد اقامت در این کشور را داشته باشید، می توانید به راحتی جهت اقامت همسر و فرزندان خود نیز اقدام کنید.
  • جهت ثبت شرکت در دبی احتیاجی به داشتن مدرک زبان ندارید.

اقامت امارات چند ساله است؟

طبق آخرین اطلاعیه دولت امارات،اقامت امارات دو ساله می باشد که بعد از مدت دو سال به راحتی امکان تمدید اقامت وجود دارد.

ثبت شرکت بدون کفیل در دبی

توجه به سیستم تقسیم سهام، نخستین رکنی است که برای ثبت شرکت در دبی ضرورت دارد. همانطور که در بندهای اخیر نیز ذکر کردیم، در صورتی که قصد ثبت شرکت در منطقه آزاد امارات را نداشته باشید، داشتن یک نفر به عنوان کفیل یا شریک اماراتی لازم است اما برای ثبت شرکت در منطقه آزاد ضروری نیست. همچنین گفته می شود که بر اساس قانون جدیدی که در سال 2020 تصویب شده است، این امکان در شرایط دیگری نیز وجود دارد. به صورتی که اگر میزان سرمایه گذاری شخصی فرد در کشور امارات بیش از یک میلیون درهم باشد، فرد علاوه بر اخذ اقامت ده ساله این کشور قادر است تا عهده دار صد درصد سهام شرکت باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در دبی

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در دبیهمانطور که مستحضر هستید، افراد در طی تکمیل فرآیند ثبت شرکت در دبی، بایستی مدارک خاصی را به مراجع ذی ربط این کشور ارائه نمایند. شایان ذکر است که جمع آوری دقیق مدارک خواسته شده یکی از مهم ترین اقدامات ثبت شرکت در هر کشوری می باشد. شما متقاضیان عزیز می توانید با مطالعه این بخش از مقاله، یک دید کلی در رابطه با مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در دبی به دست آورید. از جمله مدارک مهم مورد نیاز برای ثبت شرکت به شرح زیر می باشند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت

کپی کلیه مدارک شناسایی افراد، به ویژه شناسنامه و گذرنامه دارای اعتبار شخص

ارائه اساس نامه شرکت که حتما باید به زبان رسمی عربی ترجمه شود.

طرح بیزینس و کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارید یا بیزینس پلن

ارائه فرم درخواست راه اندازی و ثبت شرکت در امارات

ارائه گواهی بانکی سپرده سرمایه اولیه شخص سرمایه گذار

اثبات تمکن مالی شخص سرمایه گذار در دبی به منظور تایید دارا بودن سرمایه اولیه جهت ثبت شرکت

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و سابقه کیفری شخص

ارائه اظهارنامه مالیاتی

رسید پرداخت کلیه هزینه های مالیاتی در کشور امارات

دارا بودن وکالت نامه معتبر

ارائه نام و موضوع تاسیس شرکت در دبی

ارائه مشخصات کامل شرکا در صورت راه اندازی شرکت مشارکتی

کپی کلیه مدارک شرکای احتمالی شرکت

ارائه یکی از قبوض پرداخت شده برق، آب و یا گاز به صورت ترجمه شده به عربی

ارائه دادن لیست کاملی از اعضای مجموعه و شرکت به همراه لیست پرداخت بیمه اشخاص

 

انواع شرکت در دبی

در صورتی که تصمیم به ثبت شرکت در دبی را دارید، می بایست بدانید، انواع مختلفی از شرکت ها وجود دارند که شما می توانید، جهت تاسیس آن ها اقدام کنید. گفتنی است که انواع شرکت در دبی، شرایط و ویژگی های خاص خود را دارا می باشند که متقاضیان باید با توجه به نوع فعالیت خود یکی از آن ها برگزینند. حدود دوازده نوع شرکت در کشور امارات وجود دارند که در قسمت ذیل به آن ها اشاره می کنیم. جالب است بدانید که اکثر ایرانیان به ثبت شرکت در دبی با مسئولیت های محدود می پردازند که مجوز تجاری دارد.

انواع شرکت در دبی

  • تأسیس شرکت تضامنی
  • راه‌اندازی شرکت با مسئولیت‌ های نسبتاً محدود
  • راه‌اندازی شرکت مختلط سهامی
  • تأسیس شرکت مختلط غیر سهامی
  • تأسیس شرکت سهامی عام
  • راه‌ اندازی شرکت سهامی خاص
  • راه‌ اندازی شرکت سرمایه گذاری مشترک
  • تأسیس شرکت‌ های مشارکتی در امارات
  • راه‌ اندازی شرکت ساحلی که در این حوزه فعالیت می‌کنند
  • راه‌ اندازی شرکت در حوزه مناطق آزاد
  • راه ‌اندازی شرکت‌ های معامله‌ کننده
  • راه‌اندازی شرکت های تابعه

لازم به ذکر است که در کشور امارات می‌توان شرکت‌ های گردشگری، شرکت‌ های مدنی، هلدینگ سهام خصوصی و سهام عام، شرکت ‌های صنعتی و شرکت‌ هایی با مالکیت انحصاری، شرکت‌ های GCC، شرکت LTDS، شرکت L، شرکت LLPS و سایر شرکت‌ های دیگر نیز راه‌ اندازی و تأسیس نمود.

برای ثبت شرکت در امارات و دبی در درجه اول باید نوع فعالیت شرکت مشخص گردد و یکی از شرکت‌های نامبرده به‌ صورت منتخب به‌‌ منظور تأسیس در نظر گرفته شود.

توصیه ما برای شما سرمایه گذاران راه‌اندازی شرکت‌های تجاری و مرتبط با خرید و فروش است، زیرا از این طریق ضمن موفقیت به سود مطلوبی دست می ‌یابید.

<h3>شرایط ثبت شرکت حمل و نقل در دبی</h3>
متقاضیان جهت ثبت شرکت حمل و نقل ابتدا می‌بایست محدوده فعالیت و نوع شرکت خود را مشخص نمایند. توجه داشته باشید که شرایط ثبت شرکت حمل و نقل در دبی با ثبت شرکت های داخلی متفاوت می‌باشد. به این صورت که افراد باید قبل از آغاز فعالیت با ارائه مدارک لازم برای ثبت شرکت در دبی، مجوز تاسیس شرکت را دریافت نمایند.
<h3>شرایط ثبت شرکت بازرگانی در دبی</h3>

پیش از این نیز اشاره کردیم که افراد برای ثبت شرکت در دبی بایستی موضوع و قالب فعالیت خود را تعیین نمایند. شرکت های بازرگانی شرکت هایی با مسئولیت محدود یا سهامی خاص هستند که به خرید و فروش و یا واردات و صادرات اقلام خاصی می پردازد. شرایط ثبت شرکت بازرگانی در دبی منوط به قوانین کشور امارات می باشد. به طور معمول تعداد اعضا و میزان سرمایه اولیه کافی، جزو مهمترین شرایط ثبت شرکت در دبی می باشد.

<h3>شرایط ثبت شرکت تجاری در دبی</h3>

همانطور که از نام این گروه از شرکت ها مشخص است، فعالیت اصلی شرکت های تجاری، تجارت می باشد. موضوع فعالیت در به انجام رساندن معاملات برای اشخاص حقوقی بسیار حائز اهمیت است. در واقع نوع فعالیت است که نشان می دهد، چه شخصی را تاجر خطاب کنیم. برخی امور مربوط به حمل و نقل، خرید و فروش، تاسیس کارخانه، عملیات جراحی، عملیات بانکی، ساخت کشتی و... از جمله موضوعات تجاری شناخته می شوند. مراحل ثبت شرکت تجاری در دبی، مطابق با مراحل ثبت دیگر انواع شرکت ها می باشد. لازم است که افراد از شرایط ثبت شرکت تجاری آگاه شده و به اخذ مجوز و تکمیل مراحل بپردازند.

<h3>شرایط ثبت شرکت خدماتی در دبی</h3>
به طور کلی این گونه شرکت ها خدماتی را در زمینه های مختلف به مردم ارائه می کنند. خدمت رسانی می تواند در حوزه تعمیرات، کشاورزی، آشپزی، ماشین آلات، تکثیر و چاپ و... باشد. شرایط ثبت شرکت خدماتی نیز مانند دیگر شرکت ها می باشد. البته در جزییاتی مانند نوع مدارک مورد نیاز با یکدیگر تفاوت دارند. برای ثبت شرکت در دبی با مسئولیت محدود به حداقل دو نفر و برای ثبت شرکت سهامی خاص به 3 نفر اعضا نیاز است. واجدین شرایط می بایست با داشتن حداقل میزان سرمایه و مدارک لازم، جهت اخذ مجوز و تکمیل مراحل از طریق کشور مقصد اقدام کنند.
<h3>شرایط ثبت شرکت حسابداری در دبی</h3>
امروزه به دلیل افزایش میزان تبادلات مردم، قاعدتا در کنار شرکت های بازرگانی و تجاری وجود شرکت های حسابرسی الزامی می باشند. شرکت های حسابداری به ارائه انواع خدمات مالی می پردازند. شرایط ثبت شرکت حسابداری همچون دیگر شرکت ها شامل تعیین دقیق دامنه فعالیت، تهیه سرمایه کافی، مشخص کردن تعداد شرکا و فراهم کردن مدارم لازم برای دریافت مجوز ثبت شرکت در دبی می باشد.
<h3>شرایط ثبت شرکت مجازی در دبی</h3>
همزمان با توسعه تکنولوژی و فضای مجازی، کسب و کار به شیوه مجازی نیز افزایش پیدا کرده است. بسیاری از افراد در پی ثبت شرکت در دبی با مجوز مجازی هستند که کشور امارات این امکان را نیز برای آن ها فراهم نموده است. شرایط ثبت شرکت مجازی در این کشور شامل موارد خاصی نمی شود. تنها لازم است که افراد دفتر کاری که مجهز به امکانات کافی مانند اینترت، خط تلفن، امکان برقراری فکس و... است را تهیه کنند تا پس از اخذ مجوز از امارات، فعالیت خود را آغاز نمایند.

هزینه ثبت شرکت در دبی چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت در دبیاطلاع از هزینه ثبت شرکت در دبی یکی از پرسش های مهم متقاضیانی است که قصد ثبت شرکت در دبی را دارند. لازم به ذکر است که ملاک های متنوعی در تعیین میزان هزینه ثبت شرکت در دبی تاثیرگذار هستند. نوع شرکت، منطقه جغرافیایی دقیق تاسیس شرکت در دبی، نوع مجوز و… از جمله این معیارها می باشند.

گفته می شود که به طور تقریبی برای ترجمه اسناد و مدارک، تامین هزینه اخذ مجوز، ویزا و تاییدیه های لازم چیزی معادل 19 هزار درهم الی 35 هزار درهم نیاز است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، ثبات اقتصادی و عدم وجود نوسان در این کشور است. این موضوع می تواند، سبب آسودگی خاطر افراد در طی مراحل باشد. در قسمت زیر برخی از هزینه های مورد نیاز برای ثبت شرکت در دبی را ذکر می کنیم.

حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در امارات دبی

در بخش بالا به برخی از هزینه های لازم که در فرآیند ثبت شرکت در دبی اهمیت دارند، اشاره نمودیم. اکنون ممکن است، این سوال برای شما ایجاد شود که حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در امارات دبی چقدر است؟ همانطور که گفتیم، کل میزان هزینه ای که برای ثبت شرکت لازم است، بین 19 تا 35 هزار درهم می باشد اما پس از ثبت شرکت در دبی، افراد قادر هستند با سرمایه ای معادل میانگین 20 هزار درهم فعالیت خود را آغاز نمایند و به سود قابل قبولی برسند. توحه داشته باشید حداقل هزینه لازم برای شروع کسب و کار کاملا بستگی به نوع فعالیت و شرکت شما دارد.

مدت زمان ثبت شرکت در دبی چقدر است؟

مدت زمان ثبت شرکت در دبی

واجدین شرایط برای ثبت شرکت در دبی، باید مراحل خاصی را طی کنند که چنانچه افراد سرمایه کافی داشته و مدارک خود را در اسرع وقت تکمیل نمایند، مدت زمان ثبت شرکت در دبی بین یک هفته الی یک ماه متغییر می باشد. روشن است که اگر افراد از روند دقیق ثبت شرکت در دبی آگاهی داشته باشند، اتلاف زمان نداشته و تا حد زیادی در هزینه های آن ها صرفه جویی می شود.

توجه به این نکته ضروری است که این زمان بندی ها تقریبی هستند و می توانند بر اساس شرایط متفاوت باشند. برخی از عوامل، مانند الزامات مجوز اضافی و پیچیدگی فعالیت تجاری، ممکن است روند ثبت را گسترش دهند

فرم مشاوره جهت ثبت شرکت در دبی

با توجه به مطلب فوق الذکر حتما تاکنون متوجه این موضوع شده اید که گرچه ثبت شرکت در دبی کار دشواری نیست اما نیاز به دقت و حساسیت بالایی دارد چرا که افراد برای به ثبت رساندن شرکت و شروع فعالیت می بایست سرمایه خود را به اشتراک بگذارند. لذا چنانچه در این مسیر مرتکب خطا شوند، هزینه و زمان زیادی را از دست خواهند داد. این مژده را به شما سرمایه گذاران می دهیم که می توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان اکسیراپلای، اطلاعات و راهنمایی دقیقی را کسب نمایید. کارشناسان ما مسیر ثبت شرکت در دبی را برای شما هموار خواهند کرد.

سوالات متداول ثبت شرکت در امارات

مجوز فعالیت سالیانه و اقامت با توجه به شرایط کنونی دو ساله و بعد از دو سال قابل تمدید خواهد بود.

خیر! امکان اخذ اقامت در کشور امارات از طریق ثبت شرکت به راحتی وجود دارد و هیچگونه نیازی به داشتن دفتر فیزیکی و یا فعالیت در امارات نمی باشد.

برای ویزای های تجاری و کاری هر ۶ ماه و برای ویزاهای شریک لایسنس هر سال.

خیر به هیچگونه مدرک زبان یا مدرک تحصیلی نیاز نیست.